וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון למשטר האירני: "לכו בעקבות המצרים"

מזכירת המדינה האמריקאית התייחסה למהומות שפרצו באירן, ואמרה כי "ארה"ב משבחת את אומץ לבם של המפגינים". לדבריה, "המהומות חושפות את צביעות המשטר, שתמך בהפגנות במצרים"

הפגנות אופוזיציה בטהרן בירת אירן, 14 בפברואר 2011. AP
"עדות לאומץ לבו של העם"/AP

ארה"ב מלבה את רוחות השינוי ברפובליקה האיסלמית: מזכירת המדינה הילרי קלינטון התייחסה אמש (שני) למהומות שפרצו היום באירן. קלינטון שיבחה את אומץ ליבם של המפגינים וקראה לממשל בטהרן ללכת בעקבות מצרים ולשנות את המערכת הפוליטית במדינה. "אנחנו תומכים בזכויות העם באירן. מגיעות להם אותן הזכויות שתבעו המפגינים במצרים".

קלינטון הדגישה כי ארה"ב סבורה שצריכה להיות באירן מחויבות לפתיחות במערכת הפוליטית ביחס לקולות האופוזיציה. היא החריפה את הטון, והוסיפה כי "מה שאנחנו רואים באירן הוא עדות לאומץ לבו של העם וכתב אישום נגד הצביעות של המשטר, שבשבועות האחרונים הריע לנעשה במצרים. כעת, כשיש להם הזדמנות לתת לעם את הזכויות שהם סברו שהעם המצרי זכאי לו, הם חושפים את פרצופם האמיתי".

הילרי קלינטון במסיבת עיתונאים בדוחא בירת קטאר. רויטרס
"פרצופה האמיתי של טהרן נחשף". הילרי קלינטון/רויטרס

"אותם מסרים שהעברנו לקהיר"

קלינטון סיכמה ואמרה כי "אנחנו תומכים בשאיפות העם האירני המפגין ברחובות". לדבריה, ארה"ב מעבירה לטהרן את אותם המסרים שהעבירה לקהיר".

אלפי בני אדם השתתפו אמש באירן בהפגנות שארגנו ראשי "התנועה הירוקה" בכמה מוקדים בבירה טהרן, לאות הזדהות עם המהפכות במצרים ובטוניסיה. ההפגנות התקיימו למרות שהשלטונות אסרו על קיום במפורש. כמו כן נמסר על מאות נוספים אשר הפגינו בערים נוספות - בהן איספהן, שירז, רשת, משהד וקרמנשה. בהפגנות, לפי הדיווחים, נשמעו קריאות "מוות לדיקטטור", שכמוהן לא נשמעו מאז יוני 2009.

בשעות הערב דווח כי מפגין נורה למוות במהלך ההפגנות בטהרן. לפי סוכנות הידיעות הרשמית-למחצה "פארס", המפגין נורה בידי תומכי האופוזיציה, שפצעו כמה בני אדם נוספים.

(עדכון ראשון: 21:56)

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully