וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ לחיילי צה"ל: "האויב מוסיף לתדלק השנאה"

עם כניסתו לתפקיד הרמטכ"ל ה-20 של צה"ל, פנה רא"ל בני גנץ לחיילים ולמפקדים באיגרת מיוחדת. "בשנה ה-63 לעצמאות ישראל, לא היה דבר משמח אותי יותר מלבשר כי תמו הקרבות והמאבקים"

תאגיד כאן

(באדיבות ערוץ 1)

הרמטכ"ל הנכנס רב-אלוף בני גנץ והרמטכ"ל היוצא רב-אלוף גבי אשכנזי, שלחו היום (שני) איגרת לחיילי צה"ל ולמפקדיו לרגל כניסתו של גנץ לתפקיד הרמטכ"ל ה-20 של צה"ל. גנץ כתב לחיילים כי "בתחושת שליחות שאין שנייה לה, ובהדרת כבוד נוכח האחריות העצומה שהוטלה עליי, מקבל אני היום את הפיקוד על צבא ההגנה לישראל. עתה, אפנה לביצוע משימת הפיקוד העליון - התמודדות למול האתגרים המבצעיים תוך שמירת ערכי צה"ל כמצפן הראשי לפעולתנו".

גנץ הוסיף כי "בשנה ה-63 לעצמאות ישראל, לא היה דבר משמח אותי יותר מלבשר לכם כי תמו הקרבות והמאבקים והגיעה העת להשיב את החרב אל נדנה. לדאבוני, טרם זכינו להגיע אל היום הזה. סקירת שמי המזרח התיכון, המכוסים בענני איומים, קרובים ורחוקים, מציבה לפנינו מציאות רגישה, משתנה ורוויית סכנות להידרדרות. אנו עומדים מול ארגוני טרור שלא חדלים מניסיונותיהם לזרוע הרס וחורבן בקרב בתינו ולערער את זכותו של צה"ל להגן על תושבי ישראל. אנו עומדים מול מדינות אויב קיצוניות, שמוסיפות לתדלק את תבערת השנאה ולחתור ללא לאות להשמדתה של מדינת ישראל. מציאות זו ממחישה לנו את המחויבות של כל אחד ואחת מאיתנו, חיילים ומפקדים כאחד, להצלחת המשימה".

בסיום דבריו, התייחס גנץ במבט לעתיד וציין כי "את האמונה הכנה בצדקת הדרך וחשיבות האחריות הלאומית, הכבדה והגורלית המוטלת עלינו, נשאב, בין היתר מהאמון ומהתמיכה של החברה הישראלית, שממנה אנו באים, ושעל הגנתה אנו מופקדים. נשאב אותה מהכרה בייעודנו כצבא העם, צבא שהוא דבק המלכד את חברתנו והתורם את חלקו להפרחת השממה בנגב, לצמצום הפערים ולקליטת העלייה. ואולי יותר מכל, נשאב את האמונה ואת הכוחות מזכרם של בנינו ובנותינו שמסרו את נפשם במעלה הדרך, מתעצומות הנפש של בני משפחותיהם ומגבורת רעינו הפצועים. כשאנו מישירים היום מבט מפוכח אל העתיד, ברור כי לא תמה המשימה והדרך עודנה ארוכה ורצופת מהמורות".

"הפחתם את רוחכם המופלאה"

גם הרמטכ"ל היוצא, רב-אלוף גבי אשכנזי, שלח איגרת לחיילי ומפקדי צה"ל. אשכנזי כתב כי "הרשו לי להפנות אליכם כמה בקשות אישיות, כמי שהוביל אתכם במשעולי הדרכים ובעוד זמן קצר יהיה אזרח מן השורה, שיתפלל להצלחתכם. בראש ובראשונה ולפני הכל, אני מבקש להודות לכם על שהפחתם את רוחכם המופלאה במשימות המורכבות ביותר ועל שהייתם לי למקור כוח, שממנו שאבתי את הנחישות ואת האמונה הדרושות כדי להמשיך ולטפס במעלה הדרך".

אשכנזי מנה את ההישגים של צה"ל בתקופת כהונתו כרמטכ"ל והתייחס אף הוא לנעשה באזור: "אבקש שתישארו לרחשי האזור ואל תתנו לעצמכם לעצום את העיניים. השינויים הרבים המתחוללים בעת האחרונה בקרב שכנותינו, מוסיפים ענני ערפל רבים לשמי המזרח התיכון ומזכירים לנו את החובה להישיר מבט מפוכח לעבר המציאות ולשמר את מדינת ישראל כמדינה חזקה, כשירה ומוכנה. מאחורי המילים 'מדינת ישראל חזקה' עומדים אתם וחבריכם".

על מחליפו כתב אשכנזי כי "אבקש לספר לכם כי מחליפי בתפקיד, רב-אלוף בני גנץ, המקבל היום לידיו את נס הרמטכ"ל, הוא מפקד מסור, מקצועי ועתיר ניסיון. אין לי ספק שתבונת שנותיו, השקט הייחודי שלו ויכולותיו האנושיות, יאפשרו לו לרתום אתכם אחריו ולנווט בנחישות ובבטחה את ספינת של צה"ל לעבר חוף מבטחים. אני מצדיע לכם בפעם האחרונה כמפקדכם ומשוכנע שעתידו של צה"ל נמצא בידיים הטובות ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully