וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפגינים באלג'יריה: נמשיך למחות למרות הדיכוי

למרות גלי מעצרים והדיכוי האלים של ההפגנות בסוף השבוע, הודיעו ראשי האופוזיציה על קיום הפגנה גדולה נוספת ביום שישי הקרוב. שר החוץ: תקנות מצב החירום יבוטלו "בתוך ימים"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

"העם רוצה להחליף את השלטון" - הסיסמה הזו שהובילה את המהפכות בטוניסיה ובמצרים ממשיכה להישמע גם באלג'יריה, למרות דיכוי ההפגנות בסוף השבוע האחרון. המפגינים במדינה הצפון-אפריקנית, המוחים זה שבועות ארוכים נגד המשך שלטונו של הנשיא עבד אל-עזיז בוטפליקה, מאיימים היום (שני) כי יחריפו את מאבקם.

מפגיני אופוזיציה מתעמתים עם המשטרה באלג'יר בירת אלג'יריה, 12 בפברואר 2011. רויטרס
המפגינים מתעמתים עם המשטרה, בשבת באלג'יר/רויטרס

המפגינים, המוחים על מצבם הכלכלי הקשה, אומרים עוד כי בכוונתם להמשיך ולקיים הפגנות מחאה על בסיס שבועי באלג'יר, למרות האיסור הגורף שהטילו השלטונות על קיום הפגנות כאלה. בוטפליקה אמנם כבר התחייב לפני שכשבועיים לבטל את תקנות החירום התקופת מאז 1992 ואוסרות את קיום ההפגנות, אך עד כה לא נעשה הדבר בפועל.

היום טען שר החוץ האלג'יראי, מוראד מדלצ'י, כי התקנות יבוטלו "בתוך ימים". לדבריו, "בעוד כמה ימים, נדבר על מצב החירום כעל דבר מהעבר".

השלטונות חסמו את פייסבוק וטוויטר

בשבת האחרונה הפגינו כ-2,000 פעילי אופוזיציה בבירה אלג'יר והתעמתו עם תומכי בוטפליקה ועם כוח עצום של כ-30,000 שוטרים שהוצב מולם ועצר עשרות מהם. גם אתמול נערכו הפגנות מחאה ברחבי המדינה, ובעקבותיהם הודיעו מנהיגי המחאה - המאוחדים ב"קואליציה הלאומית לשינוי ודמוקרטיה" (CNCD), הכוללת מפלגות פוליטיות, איגודי עובדים וארגוני זכויות אדם - על תוכניתם לקיים מצעד מחאה גדול ביום שישי הקרוב, שייצא מכיכר ה-1 במאי שבמרכז הבירה.

כמו עמיתיהם בטוניסיה ובמצרים, גם המפגינים האלג'יראים עושים שימוש ברשתות החברתיות פייסבוק וטוויטר כדי להפיץ את קריאתם לשינוי, אם כי על פי הדיווחים מהמדינה בימים האחרונים, מנתקים השלטונות את הגישה לרשת ועוצרים מאות תומכי אופוזיציה ועיתונאים כמעט ללא הבחנה. מאז תחילת המהומות, לפני כחודש, דווח על לפחות חמישה הרוגים ולמעלה מ-800 פצועים.

הנשיא בוטפליקה בן ה-74, הנמצא בשלטון מאז 1999, נבחר מחדש בשנת 2004 ופעם נוספת ב-2009, אחרי ששינה את החוקה כדי לאפשר מספר בלתי מוגבל של קדנציות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully