וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ולנטיין בן 534: "אהבה יקרה מכל דבר גשמי"

לרגל חג האהבה, מציג ה-BBC מכתב שכתבה אשה לארוסה ב-1477, ובו השימוש המוקדם ביותר המוכר במילה "ולנטיין". הצעירה מפצירה באהובה לשאת אותה לאשה, למרות הנדוניה הנמוכה שמציע אביה

כל מסורת צריכה להתחיל מתישהו, וזו שמצויינת היום (שני) ברחבי העולם - יום ולנטיין, הלא הוא חג האהבה - החלה באנגליה לפני 534 שנים. כך לפחות טוענים ב-BBC, ומציגים את הראיה: מכתב אהבה משנת 1477, שבו מופיעה לראשונה בכתובים המילה "ולנטיין".

המכתב, המוצג בספרייה הבריטית הלאומית, נכתב על ידי מרג'רי ברוז הצעירה לארוסה, ג'ון פסטון, והוא נפתח בפנייה ל"ולנטיין אהובי". לדברי אוצר התערוכה, אין ודאות שזו הפעם הראשונה בה השתמשו במושג, "אך זו ללא ספק אחת הפעמים הראשונות שהוא הועלה על הכתב".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אם אתה אוהב אותי, אני סומכת עליך שלא תעזוב אותי"/מערכת וואלה!, צילום מסך

המכתב, הכתוב באנגלית עתיקה שנדרש תרגום כדי להבינה, חושף סיפור מרגש למדי: ברוז מפצירה באהובה לא לוותר עליה, למרות שהוריה מסרבים להגדיל את הנדוניה. "אני מבטיחה להיות אשה טובה", כתבה. "אם אתה אוהב אותי, אני סומכת עליך שלא תעזוב אותי". היא מפליגה בתיאור אהבתה, ומציינת שהיא חשובה לה "יותר מכל דבר גשמי".

אגב, כמו בכל סיפור אהבה טוב - האהבה ניצחה בסופו של דבר. היסטוריונים גילו שמרג'רי והאביר שלה אכן נישאו בסופו של דבר, וכעבור שנתיים אף נולד להם בן, ויליאם. כעת, לראשונה, אותרו צאצאיהם של בני הזוג: משפחת אצולה החיה בשרופשייר, 17 דורות מאוחר יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully