וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא מצרים פינה את אחרוני המפגינים מהכיכר

אחרי שאתמול נטשו רוב המפגינים את כיכר א-תחריר לאחר הודעת הצבא על קיום בחירות בתוך חצי שנה, הודיע הבוקר הצבא לעשרות שנשארו בה: יש לכם שעה לעזוב. עד הצהריים לא נותר מפגין אחד

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

אקורד הסיום: כמה עשרות מפגינים שעוד נותרו בכיכר א-תחריר במרכז קהיר קיבלו הבוקר (שני) הוראה מצבא מצרים לעזוב את הכיכר בתוך שעה, או לעמוד בפני מעצר. "אנחנו מוקפים בידי המשטרה הצבאית", אמר אחד המפגינים במקום לסוכנות רויטרס. "הם אמרו לנו שיש לנו שעה לעזוב את הכיכר, או שיעצרו אותנו". בשעות הצהריים נמסר כי אחרוני המפגינים פונו מהכיכר בהצלחה. כמה שהתנגדו נלקחו למעצר, אך נראה כי רובם התפנו ללא עימותים.

חיילי משטרה צבאית דוחקים את אחרוני המפגינים מכיכר א-תחריר במרכז קהיר, 14 בפברואר 2011. Hussein Malla, AP
אחרוני המפגינים מפונים מהכיכר, היום/AP, Hussein Malla

בכך מסתיימת ככל הנראה המחאה שנמשכה 20 יום בכיכר, אחרי שאתמול, בעקבות הודעת הצבא אחר הצהריים על פיזור הפרלמנט ועריכת בחירות בתוך חצי שנה, כבר עזבו אותה רוב המפגינים, ונותרו בה רק כמה עשרות שהעבירו בה את הלילה.

מאז קיבל לידיו את השלטון במדינה, ממשיך הצבא להפעיל את כל כובד משקלו כדי לדחוק באזרחים לשוב לעבודתם ולנסות להחזיר את החיים במדינה לשגרה, ולפי כמה דיווחים אתמול, אף הוציא צו האוסר על התאגדויות עובדים, בניסיון להילחם בשביתות שפרצו במגזרים רבים. עם זאת, הבנקים נותרו סגורים היום וכך יהיה גם מחר - יום חג רשמי. הבורסה, על פי ההודעה האחרונה, צפויה להיפתח ביום רביעי אחרי שלושה שבועות.

אתמול נערכה פגישה בין המועצה הצבאית העליונה, המנהלת את המדינה, לכמה ממנהיגי הצעירים שהובילו את ההפגנות. בתום הפגישה הביע ואיל רנים, בכיר בחברת גוגל ומהאקטיביסטים הבולטים של המהפכה, שביעות רצון מהמסרים ששמע. "הם הבהירו כי יפעלו נגד המושחתים מהשלטון הקודם, לא משנה כמה בכירים הם היום", אמר ל-BBC. "חשנו אצלהם רצון כן להגן על הישגי המהפכה וכבוד חסר תקדים לזכותם של הצעירים המצרים להביע את דעתם".

חיילי משטרה צבאית דוחקים את אחרוני המפגינים מכיכר א-תחריר במרכז קהיר, 14 בפברואר 2011. Hussein Malla, AP
חיילי משטרה צבאית דוחקים את המפגינים החוצה מהכיכר, הבוקר/AP, Hussein Malla

בתוך כך, במקביל לפינוי אחרוני המפגינים, קיימו בצהריים מאות שוטרים במדים צעדה בכיכר א-תחריר, כדי להביע הזדהות עם המפגינים שהפילו את משטרו של הנשיא חוסני מובארק ו"לכבד את זכר הנופלים". לדברי עדי ראייה, השוטרים הניפו דגלי מצרים, וקראו: "אנחנו והעם, חד הם". יש לציין כי בימים הראשונים של ההפגנות, לפני שלושה שבועות, התעמתו שוטרים עם המפגינים באלימות רבה, ואף ירו למוות בעשרות מפגינים. לאחר שלושה ימי מהומות סולקה המשטרה מהרחובות, והצבא הוצב במקומה.

עדכון ראשון: 10:07

פינת זיכרון לחללי המהומות שהוקמה בכיכר א-תחריר במרכז קהיר. רויטרס
פינת זיכרון להרוגי המהומות שהוקמה בכיכר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully