וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב אלוף גנץ: מקבל בכבוד הפיקוד על צה"ל

אחרי 42 שנות שירות יפשוט הבוקר רא"ל אשכנזי את המדים ויפנה את כיסא הרמטכ"ל. בני גנץ קיבל דרגות רב אלוף מנתניהו וברק - ובכך הפך לרמטכ"ל ה-20

תאגיד כאן

(באדיבות ערוץ 1)

חצי שנה חלפה מאז הודיע שר הביטחון אהוד ברק על תחילתו של הליך בחירת הרמטכ"ל ה-20, וסוף סוף אפשר לברך על המוגמר: האלוף בני גנץ נכנס היום (שני) לתפקידו כרמטכ"ל ה-20 של צבא ההגנה לישראל. בטקס שהתקיים בלשכת ראש הממשלה בירושלים, קיבל גנץ דרגות רב אלוף מראש הממשלה בנימין נתניהו ומשר הביטחון אהוד ברק - ואמר: "אני מקבל בכבוד את הפיקוד על צה"ל". לאחר מכן הוא יבקר בכותל - ומשם ימשיך למחנה המטכ"ל בתל אביב. עם צאתו הבוקר מביתו בראש העין אמר גנץ לעיתונאים: "החיוכים נגמרים היום - והעבודה הקשה מתחילה בצהריים".

לגנץ מחכה בלשכתו בקריה בתל אביב שורה של אתגרים ביטחוניים לא פשוטים, בראשם איום הגרעין האירני ואי היציבות במזרח התיכון עקב המפכה במצרים. אולם גנץ יידרש גם להרגיע את הרוחות בצמרת צה"ל, עם שוך הסערה סביב מינוי הרמטכ"ל ה-20.

אתמול בבוקר אישרה הממשלה פה אחד את מינויו של גנץ לתפקיד הרמטכ"ל. המינוי הגיע לאישור הממשלה לאחר שגנץ עבר את המשוכה המשפטית והציבורית כשאושר על ידי היועץ המשפטי לממשלה וינשטיין ו-ועדת טירקל למינוי בכירים.

שר הביטחון אהוד ברק אמר לפני ההצבעה כי "האלוף גנץ היה איש שטיפל בנושאים היותר חשובים וחשאיים כסגן רמטכ"ל". ברק הוסיף כי "כמו כן, עסק גנץ בתוכנית העבודה של צה"ל בשנים האחרונות. האלוף גנץ מוכשר, עתיר ניסיון, מקובל על האלופים, ביצע תפקידים מבצעיים ותפקידי מטה בהצלחה רבה, ואני בטוח שיניע את צה"ל ליעדים הבאים".

שר הביטחון, אהוד ברק, בישיבת ממשלה מיוחדת, לאישור מינויים של מתן וילנאי ואורית נוקד, אחרי פרישתם ממפלגת העבודה ינואר 2011. עומר מירון
"מוכשר ועתיר ניסיון". אהוד ברק/עומר מירון

בטקס הפרידה הרשמי מהרמטכ"ל היוצא רב אלוף גבי אשכנזי שנערך אתמול, פנה אשכנזי למחליפו והתלוצץ על כך שלא ציפה לראות שוב את גנץ, שיצא לחופשת שחרור לא מכבר. "כשנפרדנו ממך לפני פחות מחודשיים כנראה ששום אדם לא היה מעלה על דעתו שניפגש שוב כל כך מהר. אבל יש מקרים בחיים שהמציאות חזקה מאתנו, וכנראה שבנקודה הזו למציאות היו בשבילך תוכניות שונות מחופשת שחרור", אמר הרמטכ"ל, "בני, אני סומך עלייך אני יודע שבטחון המדינה מופקד בידיים הטובות ביותר", הוסיף.

בני גנץ, בן 51, נולד והתחנך במושב כפר אחים הסמוך לאשדוד. הוריו ניצולי שואה ילידי הונגריה ורומניה. הוא החל את שירותו הצבאי בחטיבת הצנחנים. בין היתר, שימש כמפקד אוגד איו"ש, נספח צה"ל בארה"ב, מפקד זרוע היבשה ומפקד פיקוד הצפון. לגנץ תואר ראשון בהיסטוריה מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני במדע המדינה מאוניברסיטת חיפה. הוא מתגורר בראש העין יחד עם אשתו וארבעת ילדיו.

עדכון ראשון: 7:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully