וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק נפרד מאשכנזי: "באנו להגיד תודה, גבי"

כל צמרת ישראל התכנסה בת"א בכדי להיפרד מהרמטכ"ל, גבי אשכנזי, שיפשוט את המדים לאחר 37 שנים בצה"ל. באיפוק שאינו אופייני, הודה שר הביטחון לרמטכ"ל והוסיף: "לא הזמן לחשבון נפש"

שר הביטחון, אהוד ברק, נשא הערב (ראשון) נאום קצר ומאופק באירוע הפרידה לרמטכ"ל היוצא, גבי אשכנזי שהתקיים באוניברסיטת תל אביב. "זהו לא ערב של חשבון נפש, אלא ערב שבו באנו להגיד לך תודה גבי", פתח ברק את דבריו, "תודה על שירות בו תרמת תרומה חשובה לעוצמתו של צה"ל ולביטחון המדינה. שר הביטחון, רמטכ"ל בעבר בעצמו, המשיך והרעיף מחמאות לרמטכ"ל היוצא: "גבי הביא עמו ניסיון וכישורים ובעיקר הביא את ההבנה שיש לחזור ליסודות המקצוע הצבאי. אנו ערוכים טוב יותר מבעבר".

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו הודה לאשכנזי על "העבודה היסודית והמקצועית". ראש הממשלה הוסיף: "חיזקת את תחושת הביטחון בצה"ל, חיזקת את תודעת הניצחון בקרב, הקפדת על ביצוע ותוצאות, תרמת לחיזוק צה"ל בתודעה האזורית ותרמת לחיזוק האמון בצה"ל". נתניהו תאר את הדיונים בהם נכח הרמטכ"ל וסיפר על עקשנותו של אשכנזי לעמוד על דעתו. "בשעות הרבות שלי איתך ידעת להביע את דעתך ולעמוד עליה. ראיתי בסיורים ביחידות שאתה אוהב את השטח".

ראש הממשלה הוסיף כי "אנו עומדים בפני אתגרים, מפקיסטן ועד גיברלטר. הקרקע זזה ורוחשת זעזועים, ימים יגידו לאן יובילו. אנו מקווים לטוב ונפעל לטוב לשמור על השלום ולהרחבת מעגל השלום". הוא התייחס להתחייבות של צבא מצרים כי הסכם השלום עם ישראל יישמר ואמר כי "הסכם זה תרם רבות לשתי המדינות והוא נדבך לשלום וליציבות במזרח התיכון כולו. איננו רואים את סוף הרעש, אך יכול נוכל לו בזכות מפקדים כמוך גבי".

הרמטכ"ל גבי אשכנזי עם מרים פרץ, אמם של רס"ן אלירז ז"ל וסגן אוריאל ז"ל בארוע הפרידה, פברואר 2011. דובר צה"ל
אשכנזי עם אמו של רס"ן אלירז פרץ שנפל בגבול הרצועה/דובר צה"ל

נשיא המדינה, שמעון פרס, נאם לפני ראש הממשלה ושר הביטחון, פנה לאשכנזי ואמר כי "כנשיא המדינה אני מביע לך תודה, בשם העם". הנשיא ציין בדבריו את הצבא שהשאיר מאחוריו אשכנזי ואמר כי הצבא, בהנהגתו של האחרון, "התעצם ביכולות אנושיות וטכנולוגיות שמעטים דוגמתם בעולם".

הוא הביע את הערכתו לרמטכ"ל והודה לו על "שירות מעולה ומנהיגות מצוינת". פרס פנה בנאומו לאשכנזי ואמר "החיילים אהבו אותך, הכלים התחדשו, הצבא אומן, הימ"חים נוקו והתמלאו, השטחים נפתחו והטרור נאלץ לצאת להפסקה".

הבוקר, אישרה הממשלה את מינויו של אלוף בני גנץ לתפקיד הרמטכ"ל הבא של צה"ל. מחר יחליף גנץ, שיהיה הרמטכ"ל ה-20, את אשכנזי לאחר ארבע שנות פיקוד על צה"ל. בישיבת הממשלה לא נרשמה התנגדות למינויו של גנץ, שעבר את המשוכה המשפטית והציבורית כשאושר על ידי היועץ המשפטי לממשלה וינשטיין ו-ועדת טירקל למינוי בכירים.

(עדכון ראשון - 20:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully