וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא מצרים: הפרלמנט יפוזר, בחירות תוך חצי שנה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

13.2.2011 / 19:00

המפגינים דרשו מהצבא להבהיר לאן מועדות פני המדינה, והוא השיב: "ננהל את המדינה במשך חצי שנה, עד לבחירות לנשיאות ולפרלמנט". שגריר מצרים בארה"ב: השלום עם ישראל - אינטרס שלנו

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

צבא מצרים, השולט בפועל במדינה מאז התפטרות הנשיא חוסני מובארק, פרסם בצהריים (ראשון) הודעה בה הוא מבהיר את תוכניותיו לתקופת המעבר של החודשים הקרובים.

לפי ההודעה, המועצה העליונה של הצבא החליטה "להקפיא את החוקה הנוכחית, לפזר את שני בתי הפרלמנט ולנהל את ענייני המדינה במשך חצי שנה - עד לקיום בחירות לנשיאות ולפרלמנט". עוד נמסר כי הצבא מוכן לבצע את "התיקונים הנחוצים" בחוקה - כשהכוונה ככל הנראה לתיקונים שהבטיח מובארק, שיאפשרו התמודדות חופשית בבחירות לנשיאות.

חיילים מצריים ומפגינים בכיכר תחריר בקהיר, פברואר 2011. AP
חיילים מנסים לפנות מפגינים מכיכר א-תחריר, הבוקר/AP

הודעת הצבא מהווה במידה רבה תגובה לדרישות המפגינים שהמשיכו להתקהל גם היום בכיכר א-תחריר במרכז קהיר - ותבעו לשמוע מהצבא בצורה ברורה לאן מועדות פניה של המדינה בזמן הקרוב, ולקבל התחייבות מפורשת שיתאפשר מעבר מלא של המדינה לשלטון דמוקרטי.

בשעות הבוקר עוד ניסה הצבא לפנות את מאות המפגינים מהכיכר, והחיילים אף פירקו אוהלים ודחפו בכוח את המפגינים ואפשרו את פתיחת הכביש במקום לתנועה, לראשונה בשלושה שבועות. אך במהלך שעות הבוקר זרמו לכיכר עוד אלפי מפגינים, שלא נשמעו להוראות הצבא. עם זאת, בצבא נזהרו מאוד לא לפגוע באזרחים, וכמעט ולא נרשמו עימותים אלימים.

בתוך כך, שגריר מצרים בארה"ב הבהיר הערב כי הסכם השלום עם ישראל יישמר. בראיון לעיתונאית כריסטיאן אמנפור ברשת הטלוויזיה ABC אמר השגריר סאמח שוקרי: "הסכם השלום עם ישראל הועיל לנו במשך 30 שנה ויותר. יש לנו דיבידנדים ממנו. יצרנו ביטחון ויציבות באזור, ואני מאמין שזה מרכיב מרכזי ביחסי החוץ שלנו".

עדכון ראשון: 16:22.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully