וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפגינים בכיכר תחריר: "להעמיד מובארק לדין"

לאחר שדרישתם המרכזית התממשה בהתפטרות נשיא מצרים, כעת קוראים המפגינים גם להעמידו לדין על חשדות לשחיתות. "לא מספיק שיילך לווילה בשארם א-שייח'"

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: עידן גוראל. קריינות: אביב אברמוביץ')

אלפי בני אדם התעוררו הבוקר (שבת) לשחר של יום חדש בכיכר תחריר בלב הבירה המצרית לאחר שהנשיא חוסני מובארק הודיע על התפטרות מתפקידו שהביאה לקץ שלטון בן 30 שנים. צבא מצרים החל לפנות מחסומים מהרחובות הסובבים את כיכר תחריר בקהיר. אזרחים רבים משתתפים גם הם בפעולות הפינוי. רשת "אל-ג'זירה" מדווחת כי בעוד שההמונים חוגגים את העברת השלטון למועצה הצבאית העליונה במצרים, גוברים הקולות הקוראים להעמיד את מובארק לדין, ככל הנראה על רקע חשדות לשחיתות ופגיעה בזכויות אדם.

"אנשים אומרים כי אין די בזה שהוא הלך לווילה שלו בשארם א-שייח'", אמר כתב הרשת בקהיר. אחת הבדיחות שנפוצו בקרב המוני המפגינים עוסקת בדרך הפלת משטרו של הנשיא המצרי. על פי ההלצה, הנשיא מת ועולה לשמיים, שם הוא פוגש את נשיאי מצרים בעבר. הם שואלים אותו: "הרעלה או התנקשות?", מובארק משיב להם : "לא ולא – פייסבוק".

על פי דיווח ברשת אל ערביה, המועצה הצבאית העליונה במצרים, המשמשת בשלב זה כסמכות השלטונית במדינה בעקבות התפטרות מובארק, הודיעה אמש כי תפזר את שני בתי הפרלמנט, וכן תפטר את הממשלה. על פי הדיווח, בהודעת הצבא נמסר כי השלטון יישמר בשלב זה ע"י הצבא וכן ע"י בית המשפט החוקתי העליון במדינה.

סגן הנשיא, עומאר סלימאן, הודיע אמש בטלוויזיה הממלכתית במצרים כי הנשיא חוסני מובארק התפטר מתפקידו והטיל על חברי המועצה הצבאית העליונה לנהל את ענייני המדינה. "בנסיבות עצובות אלו אני מודיע כי נשיא הרפובליקה מוחמד חוסני מובארק החליט להתפטר מתפקידו ולמנות את המועצה הצבאית העליונה לנהל את כל ענייני המדינה", אמר סלימאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully