וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדות מהכיכר: "שמחה אמיתית אחרי ימים ארוכים"

אחרי הבשורה ההיסטורית של מובארק על התפטרותו, שדר הרדיו המצרי "קול קהיר" מספר על חגיגות ברחוב המצרי ועל התקווה שתולים האזרחים בשלטון המעבר שיביאם אל דמוקרטיה

אחרי שלושה עשורים בשלטון, צפו הערב (שישי) מיליוני האזרחים במצרים בהתפטרותו של הנשיא חוסני מובארק, ולא האמינו כי המהפיכה שהתחילה בהתארגנות ספונטנית בפייסבוק הצליחה להביא לסופו של עידן. חסן עלי, שדר קול קהיר (ערוץ הנילוס) במצרים סיפר בשיחה לוואלה חדשות! על חגיגות המפגינים והתחושות ברחוב המצרי.

מפגינים במצרים חוגגים את התפטרות מובארק. John Moore, GettyImages
מפגינים במצרים חוגגים את התפטרות מובארק/GettyImages, John Moore

"אני נמצא כעת ברחוב וצופה בשמחת העם המצרי. זה תענוג לראות כל כך הרבה אנשים צוהלים ושמחים שמחה אמיתית, אחרי כל ימי ההפגנות הארוכים", סיפר עלי. "אני שומע כאן פיזמונים ושירים מצריים לאומיים וקריאות פטריוטיות - 'מצרים המולדת!', 'מצרים חופשית!'"

"לאזרחים במצרים ישנה אמונה עמוקה בצבא המצרי", הוסיף עלי. "העם סמוך ובטוח שהצבא יוכל לקיים ממשלה יציבה ותקינה בתקופת המעבר, עד לקיום בחירות".

מפגינים במצרים חוגגים את התפטרות מובארק. רויטרס
שמחה בכיכר/רויטרס

בהתייחסו לצדדים הפחות חיוביים שגרמו ההפגנות, כמו האלימות והדם שנשפך, אמר עלי כי אמנם העם המצרי כואב את האירועים, אך בשעה זו כולם מרוצים ולא עוסקים בכך. "כמובן שהשמחה כאן היא על רקע ההבטחה שתתקיים חקירה לגבי מי האחראים להרג שהיה במהלך המהפיכה", הדגיש עלי.

"הפלנו את פרעה. עשינו משהו חסר תקדים שלא נעשה 7,000 שנים במצרים", אמר טאריק סעד, אחד המפגינים בכיכר. "מצרים חופשית, וזה לעולם לא יישתנה , לא נרשה לכך לקרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully