וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיגי העולם מברכים על עזיבת מובארק

מנהיגי המערב דרשו מזה שבועיים מנשיא מצרים לעזוב את תפקידו. כעת הם קיבלו את מבוקשם, ומגיבים בברכה. גם בחמאס שמחים: "מובארק היה האחראי למצור עלינו"

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: עידן גוראל)

לאחר שחזרו ודרשו בשבועות האחרונים, השיגו הערב (שישי) מנהיגי העולם המערבי את מבוקשם: נשיא מצרים, חוסני מובארק, הודיע על התפטרותו, והעביר את השלטון אל הצבא, לקראת עריכת בחירות חופשיות. המהלך זכה לתגובות צוהלות, גם מחוץ למצרים, וגם מעבר לעולם המערבי. בישראל, כצפוי, הגיבו בדאגה.

ראשונה למגיבים הייתה שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, שאמרה כי היא מכבדת את החלטתו של מובארק, וקראה "לקיים במדינה בחירות הוגנות וחופשיות".

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, הגיבה על האירועים ואמרה כי "חוסני מובארק עשה שירות גדולה לעם המצרי בהתפטרותו". מרקל גם הגיבה בדבריה לדאגה הישראלית, וקראה "לכבד את הסכמי השלום של מצרים עם ישראל". מרקל חתמה ואמרה כי זהו יום של שמחה גדולה, "אנו עדים לשינוי היסטורי, אני שמחה בשמחתם של מיליוני המצרים המפגינים".

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שהיה בין הקוראים הראשונים והבולטים למובארק לעזוב את כס הנשיאות, היה צפוי לשאת דברים ב-20:30 (שעון ישראל) ולהתייחס לנושא, אולם פרסום ההודעה נדחה. בהודעה רשמית מטעם הבית הלבן, נמסר כי "הנשיא אובמה עודכן בכוונתו של מובארק להודיע על הפרישה, ועקב אחרי הסיקור בתקשורת". סגן הנשיא, ג'ו ביידן, הגיב להתפטרות מובארק ואמר כי זהו "יום היסטורי, עבור מצרים ועבור המזרח התיכון".

ראש ממשלת בריטניה, דיויד קמרון, קרא הערב למעבר לשלטון אזרחי כחלק מהמעבר ל"מצרים פתוחה, דמוקרטית וחופשייה". לאחר הודעת מובארק על התפטרותו אמר קמרון כי "למצרים יש כעת הזדמנות אמיתית ונדירה להציג ממשלה שתאחד את המדינה".

חמאס: עזה מאושרת ביום זה כמו העם המצרי

קטאר הייתה למדינה הערבית הראשונה להגיב על התפטרות מובארק, וציינה כי העברת הסמכויות לידי הצבא היא "צעד חיובי וחשוב". גם שר החוץ הבחרייני, שייח' חאלד בן אחמד אל חליפה, בירך על המהפכה שאירעה במצרים, שסופה בהתפטרותו של מובארק. "מצרים לוקחת את העולם הערבי לעבר עידן חדש", אמר.

ארגון חמאס כינה את התפטרותו של נשיא מצרים, חוסני מובארק "תחילת ניצחון המהפכה המצרית". בהודעה שפרסם דובר הארגון, סאמי אבו זוהרי, נמסר כי חמאס עומד לצד המהפכה המצרית ותומך בה. בנוסף, קרא אבו זוהרי להנהגה המצרית החדשה להסיר את הצמור מעל עזה, לפתוח את מעבר רפיח ולאפשר לספינות להיכנס לעזה. "עזה מאושרת ביום זה כמו העם המצרי, משום שמובארק היה האחראי הראשי למצור על זה ולקשירת קשר עם המתקפה נגדנו".

ארגון חיזבאללה הגיב אף הוא למתרחש במצרים וברך את העם המצרי "במיטב האיחולים והברכות לרגל הניצחון ההיסטורי המפואר שהשיגה המהפכה. חיזבאללה חש גאווה אדירה לנוכח ההישגים של מהפכת מצרים. כוח רצון, נחישות ועקשנות של העם הם המפתח ליצירת ניצחונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully