וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מובארק ובני משפחתו עזבו את קהיר

רשת אל ערביה מדווחת כי נשיא מצרים, חוסני מובארק, ובני משפחתו עזבו את קהיר ל"יעד לא ידוע". גורם המקורב לשלטון אישר כי הנשיא נמצא במעונו בשארם א-שייח'

האם לחץ המפגינים בעקבות נאומו של מובארק עשה את שלו? רשת אל ערביה מדווחת היום (שישי) כי נשיא מצרים, חוסני מובארק, ובני משפחתו עזבו את קהיר ל"יעד לא ידוע". לפי הדיווח, הם עזבו את קהיר מבסיס חיל האוויר המצרי הנמצא באחד מפרברי הבירה המצרית. גורם בכיר בצבא סירב לאשר או להכחיש את הדיווח. אך מקורב לממשל אישר את הפרטים ואמר כי מובארק נמצא במעונו בשארם א-שייח' שבחצי האי סיני.

במקביל גוברת המתיחות במצרים: אלפי מפגינים מכתרים את ארמון הנשיאות בקהיר, וכוחות צבא מקיפים אותו בגדרות תיל מחשש להתפרצות מפגינים לתוכו. המפגינים הבטיחו כי בשעות הקרובות תתקיים במקום הפגנת ענק, בקריאה להסתלקותו של מובארק. בנוסף, כעשרת אלפים מפגינים מכתרים את בניין הטלוויזיה בבירה המצרית.

במקביל, המועצה הצבאית העליונה של מצרים, בראשות שר ההגנה מוחמד חוסיין טנטאווי, הודיעה בצהריים כי תיישם את ביטול חוק החירום במדינה ותפעל לקיום בחירות "חופשיות" לנשיאות, לאור התיקונים בחוקה המצרית. "המועצה הצבאית העליונה החליטה ליישם את ביטול חוק החירום ברגע שהמצב הנוכחי (ההפגנות - נ.י) יסתיים ולהבטיח בחירות חופשיות לנשיאות בהתאם לתיקוני החוקה", נאמר בהודעה. "נפקח אחר יישום דרישות העם המצרי ואחר ביצוע הצעדים הנדרשים על מנת להעביר בצורה מסודרת ושקטה את השלטון". כמו כן, הבהירה המועצה כי לא תרדוף אחר "האנשים הנכבדים שהביעו התנגדות לשחיתות" וקראה למפגינים לחזור לבתיהם ולקיים חיי שגרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully