וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "לא ברור אם הודעת מובארק מספקת"

הכרזתו של נשיא מצרים חוסני מובארק כי יעביר סמכויות לידי סגנו עומאר סלימאן לא סיפקה את מדינות המערב. אובמה: "על הממשלה המצרית לקדם מעבר אמין וחד משמעי לדמוקרטיה אמיתית"

מנהיגי העולם הגיבו הלילה (שישי) בדאגה לנאומו של נשיא מצרים חוסני מובארק בו הודיע כי יעביר סמכויות לסגנו עומאר סלימאן אך לא יתפטר מתפקידו. נשיא ארה"ב ברק אובמה אמר כי "העם המצרי שמע היום שיש העברה של הסמכות, אך עדיין לא ברור שמעבר זה יהיה מיידי, בעל משמעות או מספק". לדברי אובמה, "יותר מדי מצרים עדיין אינם משוכנעים כי הממשלה רצינית בדבריה על העברת השלטון בצורה דמוקרטית, וזו אחריותה של ממשלת מצרים לומר דברים בבירור לעמה ולעולם. על הממשלה המצרית לקדם מעבר אמין, מוצק וחד משמעי לדמוקרטיה אמיתית. עד כה הם לא ניצלו את ההיזדמנות".

מפגינים וכוחות צבא בכיכר תחריר במרכז קהיר. רויטרס
"יותר מדי מצרים עדיין אינם משוכנעים כי הממשלה רצינית בדבריה על העברת השלטון"/רויטרס

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי אמר כי העברת הסמכויות לסגן הנשיא עומאר סלימאן היתה בלתי נמנעת. "אני מקווה בכל ליבי שהעם המצרי יפעל בצורה שתאפשר לו למצוא את הדרך לדמוקרטיה ולא לצורה אחרת של דיקטטורה, דתית, כפי שאירע באירן", אמר סרקוזי.

שר החוץ הבריטי וויליאם הייג אמר כי על הרשויות במצרים לשמור על זכות העם המצרי למחאה. "כל מה שאנחנו רוצים בבריטניה הוא לראות את המשבר במצרים נפתר בדרכי שלום ובצורה דמוקרטית", אמר הייג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully