וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "אנו עדים להיסטוריה בהתהוות במצרים"

עוד לפני נאומו הדרמטי של מובארק, אמר נשיא ארה"ב כי ארצו תעשה כל שביכולתה כדי לעזור למצרים לנוע לקראת משטר דמוקרטי. "אנו עדים להיסטוריה בהתהוות"

אובמה: נותרו מכשולים עצומים בתהליך השלום. רויטרס
"קולו של הדור הצעיר נשמע". אובמה/רויטרס

נשיא ארה"ב ברק אובמה מלווה את רוחות השינוי במצרים: בנאום שנשא הערב (חמישי) בפני תומכי מפלגתו במישיגן, אמר אובמה כי ארצו תעשה כל שביכולתה כדי לסייע לעם המצרי להתקדם לקראת עתיד דמוקרטי.

"אנחנו עוקבים בדריכות אחר המתרחש במצרים", אמר אובמה. "מה שברור לגמרי הוא שאנחנו עדים בהיסטוריה בהתהוותה. יש תהליך של שינוי כי העם דורש שינוי: דור חדש רוצה שקולו יישמע. ארה"ב תמשיך לעשות הכל כדי לתמוך בהעברת שלטון מסודרת לקראת דמוקרטיה במצרים".

נשיא מצרים חוסני מובארק בפגישה עם סגן שר החוץ הרוסי, אלכסנדר סלטנוב. רויטרס
שלושה מיליון בני אדם בכיכר תחריר מחכים שיילך הביתה. חוסני מובארק/רויטרס

נאומו של הנשיא אובמה מגיע על רקע ההערכות הגוברות במצרים לפיהן הנשיא חוסני מובארק יעביר עוד הערב את השלטון לידי סגנו, עומאר סלימאן. השמועה על פרישתו של מובארק הציתה התרגשות בקרב ההמונים, שמכונסים בשעה זו בהמוניהם בכיכר תחריר בקהיר. על פי הדיווחים, יותר משלושה מיליון איש מתגודדים באזור הכיכר וברחובות הסמוכים לו בציפייה להתפטרותו של הנשיא.

הטלוויזיה המצרית דיווחה, כי מובארק צפוי לשאת נאום לאומה "תוך שעות". רשת הטלוויזיה הממלכתית במצרים אישרה כי מובארק צפוי לשאת הלילה נאום לאומה, אך לא פירטה מה תוכן הנאום. קודם לכן רמזו בכירים במפלגתו של מובארק בראיונות לכלי תקשורת ערבים כי מובארק צפוי להודיע כי הוא עוזב את תפקידו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully