וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מאות אזרחים מצרים עונו על ידי הצבא

לפי עיתון הגרדיאן, צבא מצרים עצר בחשאי ועינה מאות ממתנגדיו של הנשיא חוסני מובארק במהלך הפגנות האזרחים. בין העצורים שעונו: פעילים, עורכי דין ועיתונאים

צבא מצרים עצר בחשאי ועינה מאות ממתנגדיו של הנשיא חוסני מובארק במהלך הפגנות האזרחים נגדו שהחלו בחודש שעבר במדינה, כך דיווח אמש (רביעי) עיתון ה"גרדיאן" הבריטי על פי עדויות שהגיעו לידיו. לפי העדויות, מספר המתנגדים למשטר שנעצרו בחשאי עלול להסתכם באלפי בני אדם.

מאז פרוץ המהומות במדינה, לא נצפו מקרים רבים בהם הפעיל הצבא המצרי כוח או אלימות כלפי המפגינים נגד משטרו של מובארק, אולם לפי הדיווח, שנתמך על ידי טענותיהם של פעילים שונים, מצב זה השתנה לאחרונה.

לפי הדיווחים שנאספו מאזרחים מצרים שנעצרו, הם סבלו במהלך תקופת מעצרם מהכאות חוזרות ונשנות שבוצעו על ידי חיילי הצבא המצרי כחלק ממה שתפס על ידי העצורים כ"קמפיין מאורגן שמטרתו הטלת פחד על החיילים". כמו כן, לפי העיתון, קבוצות לזכויות בני אדם תיעדו מקרים של שימוש בשוקים חשמליים על חלק מהעצורים.

בין העצורים על ידי הצבא המצרי, נמנו פעילים לזכויות בני אדם, עורכי דין ועיתונאים, אולם מרביתם שוחררו ממעצר. עם זאת, לדברי מנהל היוזמה המצרית לזכויות הפרט בקהיר, חוסן בהגת, סיפר כי מאות, וייתכן שאף אלפי בני אדם "נעלמו", לדבריו, לאחרונה על ידי הצבא רק בגלל שהחזיקו כרזה המתנגדת למשטר או השתתפו בהפגנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully