וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר התחבורה ישראל כץ: "מחיר הדלק לא סביר"

9.2.2011 / 0:01

בליכוד גוברת הביקורת על האמרת מחירי הדלק, הלחם והמים. שר התחבורה הזהיר כי העלאת מחירי הדלק תפגע בהמשך כהונת הממשלה ודני דנון כינה אותה "נוקאאוט כלכלי לציבור"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר. עריכה: עידן גוראל)

בעוד ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכנן להתייעץ עם בכירי המשק בעניין עליית המחירים במשק, גוברת הביקורת בליכוד על עליית מחירי הדלק. אמש (שלישי) נערך כנס פעילי ליכוד באריאל בהשתתפות שר התחבורה ישראל כץ, שר הרווחה והתקשורת משה כחלון וחברי הכנסת דני דנון ואופיר אקוניס, ו-200 פעילי ליכוד.

במהלך הכנס מתח שר התחבורה ישראל כץ ביקורת נוקבת על התייקרות הדלק. "במלאת שנתיים לממשלה אנחנו עושים הערכת מצב ורואים איפה צריך לתקן", אמר. "יש כמה דברים שצריך לתקן: היום זה מחירי הדלק. אם נתקן אותם היום נוכל להשלים את הכהונה של הממשלה. כשר התחבורה של מדינת ישראל אני אומר לכם: מחירי הדלק האלה הם דבר לא סביר ולא נכון".

חבר הכנסת דני דנון היה חריף אף יותר ואמר: "העלאת מסי הדלק, המים והלחם היא 'נוקאאוט' כלכלי לציבור. אני מחויב לעצור את המדיניות הכלכלית ההרסנית של שר האוצר, הפוגעת יום יום בכל אזרחי ישראל".

ח"כ אופיר אקוניס אמר בכנס כי "השינוי יהיה בקרוב מאוד. ראש הממשלה קשוב לרחשי לב הציבור. מנהיגות הליכוד שמעה את המחאה הציבורית ובקרוב מאוד יבוא השינוי. מגבשים חבילת חלופות, חכו יום יומיים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כך יעלו המחירים במשק/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר ועדת הכספים, חבר הכנסת משה גפני התרעם על עליית מחירי המים, והודיע כי יעלה היום את הצעת החוק להחזרת הפיקוח הפרלמנטרי על מחירי המים לדיון בוועדת הכנסת.

לדבריו, "מחירי המים עברו כל גבול, וזאת בגלל הסרת הפיקוח הפרלמנטרי. הגיעה העת להשיב את הפיקוח על מחירי המים לכנסת". אתמול, הודיע יו"ר ש"ס, השר אלי ישי, כי מפלגתו תתמוך בהצעת החוק גם בניגוד לעמדת בקואליציה. נכון לרגע זה עדיין לא ידוע כיצד הקואליציה תנהג, וייתכן שיינתן חופש להצביע נגד עמדת הממשלה.

מוקדם יותר אתמול הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי יכנס דיון בנושא חלופות להעלאת המחירים. בדיון אמורים להשתתף שר האוצר יובל שטייניץ, מנכ"ל משרד ראש הממשלה ,אייל גבאי, יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, ונשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש.

לקראת הדיון אמרו אמש לוואלה! חדשות מקורביו של נתניהו כי, "ראש הממשלה יקבל החלטה שתהיה אחראית, שתכלול מרכיבים שיעזרו למעמד הביניים ולשכבות החלשות. ראש הממשלה קשוב ומודע לקשיים של הציבור נוכח עליית מחירי הסחורות בעולם, אך יקבל החלטה אחראית ושקולה ולא החלטה שתכניס את המשק לסחרור כלכלי. חשוב לציין שלכל החלטה יהיה מחיר".

עדכון ראשון: 21:17

אילוסטרציה. ShutterStock
כך יעלה המחיר הדלק/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully