וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופוזיציה באירן: "השלטון עריץ ואנטי דתי"

אחרי שבועיים של מהומות במצרים, גם האופוזיציה באירן מנסה להרים את ראשה. התנועה הירוקה מבקשת לערוך בקרוב הפגנת הזדהות עם מצרים, ומנהיגיה תקפו את השלטון, "שמתחבא מאחורי הדת"

האם הדי המהומות במצרים, תוניס, אלג'יריה, תימן וירדן נשמעים גם מעבר לחומת הצנזורה האירנית? סימנים מוקדמים מעידים שכן. שלושה ימים לפני יום השנה ה-32 לציון המהפכה האיסלמית באירן, פרסמו היום (שלישי) שני המנהיגים הבולטים של האופוזיציה במדינה, מיר-חוסיין מוסווי ומהדי כרובי, הודעה חריפה המגנה את שלטון האייתוללות.

"השלטון מתחבא מאחורי הטענה שאם הוא לא יתקיים, הדת תיעלם", נאמר בהודעה משותפת שפרסמו השניים באתריהם, "אך במציאות, מה שבאמת פוגע באווירה הדתית בחברה האירנית הוא ההתנהגות העריצה והאנטי-דתית של השלטון עצמו". מוסווי וכרובי הגישו שלשום בקשה לקיים הפגנה של האופוזיציה ביום שני הקרוב. עד כה לא נמסר אם הבקשה נענתה.

ראשי "התנועה הירוקה" מבקשים לקיים את ההפגנה לאות תמיכה עם המחאה העממית במצרים ובטוניסיה, הודיעו אתרי האינטרנט של האופוזיציה. בכך הציבו דילמה בפני השלטונות האירניים, שבגלוי תומכים גם הם במפגינים במצרים ובטוניסיה, אך דיכאו באכזריות את הפגנות האופוזיציה בארצם לפני שנה וחצי. בהפגנה האחרונה שקיימה התנועה הירוקה, בדצמבר 2009, נורו למוות שמונה מפגינים בידי השלטונות ועוד כ-1,000 נעצרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully