וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקוריאות שוב מדברות, אך הפסימיות חוגגת

לראשונה מאז הפגזת האי הדרומי על ידי הצפון, נפגשו קציני צבא משתי המדינות לשיחות פיוס. מומחים מטילים ספק במניעי הצפון, ומעריכים כי השיחות לא יובילו לחידוש המו"מ על הגרעין

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

תחת מעטה כבד של ספקנות לגבי מניעי הצדדים, נפגשו הבוקר (שלישי) קציני צבא מצפון קוריאה ומדרום קוריאה לשיחות ראשונות בין המדינות זה יותר מארבעה חודשים, והראשונות מאז הפגיז צבא הצפון אי של הדרום בנובמבר האחרון.

בתמונות שהופצו מהשיחות, שנערכו ב"כפר השלום" פאמונג'ון שליד בירת הדרום סיאול, נראים ראשי שתי המשלחות, קולונל רי סון-קוון מהצפון וקולונל מון סאנג-גיון מהדרום, לוחצים ידיים. השניים כבר נפגשו בעבר. על פי הדיווחים דנו הצדדים בין היתר גם באפשרות לחדש את השיחות בין הקוריאות בדרגים בכירים יותר.

גנרלים מצפון קוריאה ומדרום קוריאה נפגשים לשיחות פיוס ליד סיאולר. רויטרס
קולונל מון/רויטרס

במערב תולים תקוות בשיחות הפיוס, המתנהלות בינתיים בדרג צבאי בלבד, בתקווה שיסללו את הדרך לשיחות "ששת-הצדדים" בין צפון קוריאה לקהילה הבינלאומית על תוכניתה הגרעינית, אותן נטשה פיונגיאנג לפני יותר משנתיים. עם זאת, ישנה סקפטיות רבה לגבי סיכויי הצלחתן, בעיקר לנוכח המניעים המשוערים של הצפון לפתוח לפתע במגעים, אחרי סדרה של מעשי תוקפנות והצהרות לוחמניות.

בסיאול ובוושינגטון מעריכים כי גם הפעם מדובר לכל היותר בניסיון הרגעה זמני בלבד, עד לעימות הבא. "כשהצפון קוריאנים צריכים משהו - ובדרך כלל מדובר בכסף", מסביר אנדריי לנקוב, מומחה לצפון קוריאה מאוניברסיטת קוקמין בסיאול, "הם קודם כל מעלים את רף המתיחות, ואז עוברים להידברות. אם הם לא משיגים את מבוקשם, הם חוזרים למצב רוח תוקפני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully