וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל אשכנזי: "להתכונן ללחימה במספר זירות"

בנאומו בכנס הרצליה, אמר הרמטכ"ל גבי אשכנזי כי הגורמים הקיצוניים באזור מהדקים את הקשרים ביניהם וכי ישראל צריכה להיות מוכנה להתמודד איתם במספר זירות

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכת וידאו: עידן גוראל)

הרמטכ"ל, רא"ל גבי אשכנזי, נשא הערב (שני) דברים בכנס הרצליה ה-11 שנערך במרכז הבינתחומי בהרצליה. אשכנזי התייחס בנאומו לאי היציבות במזרח התיכון ולאיומים העומדים בפני ישראל. "צה"ל צריך להיות מוכן למאבק ביותר מזירה אחת", אמר, "הקשר בין השחקנים הקיצוניים בסביבתנו מצריך אותנו להתכונן להתמודדות כזו, קשת העימותים התרחבה. המלחמה של היום שונה בהרבה מונחים משדות הקרב שהכרנו".

"המלחמה של היום אחרת ממה שהיתה במלחמת יום כיפור", הסביר הרמטכ"ל, "שדה הקרב היה אז מרוחק והפסד היה אובדן נתחים טריטוריאליים ממדינת ישראל. היום האויב הוא נעלם, המלחמה מתחוללת מעל הראש בעומק מדינת ישראל ועיקר הלחימה הוא בעורף. עובדה זו בנוסף לדה לגיטימציה של ישראל מקשה על הפעלת הכוח".

להתארגן גם ללוחמה קונבנציונלית

אשכנזי הדגיש כי חשוב להכיר את דרכיי האויב. "אויבינו הבינו שבשדה הקרב הקלאסי אין הם יכולים להתמודד עם צה"ל והם הבינו שיש להתכנס בשטחים אורבניים ולשגר רקטות וליצור מערכת התשה שתגבה מחיר גבוה מישראל ותרתיע את ישראל". עוד הוסיף הרמטכ"ל כי "אנחנו צריכים לבנות יכולת אש טובה אבל זה לא מספיק. יש לצה"ל יכולות אש מרשימות אבל אי אפשר להטיל עליה את כל המשימות. אנחנו חייבים גם כוח תמרון התקפי ביבשה בשביל להגיע לפגיעה אפקטיבית בארגוני הטרור".

הרמטכ"ל התייחס בעקיפין גם לטלטלה שעוברת בימים האחרונים על צמרת צה"ל: "הצבא היום הוא צבא חזק, איכותי ונחוש, ובעיקר צבא שמבין את האחריות שלו. על רקע האירועים האחרונים אני רוצה לומר שהצבא חזק מכל התהליכים שאנו עוברים, החיילים מרוכזים במשימות שלהם ויודעים מה לעשות. אני עוזב בתחושת סיפוק וביטחון. צה"ל לא שייך לאף אחד, ועם זאת הוא שייך לכולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully