וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: התפטרות מיידית של מובארק - בעייתית

בארה"ב מתחילים להבין שבכל זאת כדאי שנשיא מצרים יישאר בתפקיד עוד זמן מה. מזכירת המדינה: "אם הוא מתפטר יש לערוך בחירות בתוך 60 יום, אך גם באופוזיציה אומרים שזה ייקח יותר זמן"

העמדה האמריקאית משתנה? כששליחו של הנשיא ברק אובמה לקהיר, פרנק ויסנר, אמר שלשום בערב כי עדיף שנשיא מצרים חוסני מובארק יישאר לעת עתה בשלטון, הורמו לא מעט גבות, ודובר מחלקת המדינה אף מיהר להתנער מהדברים ולהבהיר כי "זו דעתו של ויסנר בלבד". אלא שמדברים שאמרה היום (שני) הבוסית של אותו דובר, מזכירת המדינה הילרי קלינטון, נראה כי בממשל מתחילים להבין שמובארק לא יילך הביתה כל כך מהר, למרות דרישות אלפי המפגינים בכיכר א-תחריר והלחץ הבינלאומי הגדול.

קלינטון הבהירה כי עיתוי עזיבתו של מובארק "תלוי בעם המצרי", אך הזהירה כי אם הדבר יקרה מוקדם מדי, הדבר עלול להוביל לסיבוכים, אם ארגוני האופוזיציה לא יהיו מוכנים לבחירות.

"כפי שאני מבינה את החוקה המצרית", אמרה קלינטון, "אם הנשיא מתפטר, מחליף אותו יו"ר הפרלמנט, ויש לערוך בחירות בתוך 60 יום". אולם לדבריה, היא שמעה את מוחמד אל-בראדעי, מראשי האופוזיציה, כמו גם את אנשי "האחים המוסלמים", אומרים כי "זה ייקח זמן" לארגן את כל הנחוץ לבחירות, והוסיפה: "זה לא אני אומרת, זה הם אומרים".

יש לציין כי אכן החלו להישמע גם מקרב ארגוני האופוזיציה קולות הקוראים להשאיר את מובארק לזמן קצוב. "בהתחלה התעקשנו שמובארק יעזוב באופן מיידי, אך כשישבנו עם סגן הנשיא עומאר סלימאן ראינו שנוכחותו של מובארק רק מזרזת את קידום הרפורמות", אמר היום בראיון לעיתון "אל-חיאת" בכיר "האחים המוסלמים", סעד כתאתני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully