וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשכנזי: "אין מותרות לעסוק בדבר מלבד ביטחון"

הרמטכ"ל היוצא ביקר במרומז את ההליכים בבחירת מחליפו. בטקס בבית הנשיא אמר אשכנזי כי "אל מול המציאות הנשקפת סביבנו, אין לנו המותרות להתמקד בדבר זולת מוכנות צה"ל"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

"אל מול תמונת המציאות הנשקפת סביבנו, אין לנו המותרות להתמקד בשום דבר אחר זולת מוכנותו של צה"ל וביטחון אזרחי ישראל", כך אמר היום (שני) הרמטכ"ל היוצא, רב-אלוף גבי אשכנזי, יום לאחר שהממשלה אישרה את ביטול מינויו של האלוף יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל ודנה בהצעה למנות את האלוף בני גנץ לתפקיד. במהלך טקס האירוח של פורום המטה הכללי בבית הנשיא בירושלים, התייחס אשכנזי לטלטלות האחרונות שעברו על צה"ל. לדבריו, "נוסיף לעשות כל הדרוש כדי לשמר את האמון מצד עם ישראל ולצלוח את כל המהלומות והמכשולים הניצבים בדרכנו".

אשכנזי פנה בנאומו לנשיא המדינה, שמעון פרס, ואמר לו "כולנו מבינים שצה"ל הוא לא של אף אחד, אבל הוא של כולם. אני רוצה שתדע כי אני כשאני סוקר את צה"ל, אני מוצא צבא חזק איכותי ומרתיע. צבא הנשען על מיטב הטכנולוגיה והתפארת האנושית. צבא שהשיב את הביטחון לאזרחים, שירחיק מלחמה ובמידה שתפרוץ יידע להכריעה".

"אני מצדיע לך"

נשיא המדינה נפרד מהרמטכ"ל היוצא, ושיבח אותו על תפקודו. "הייתה לי הזכות להכיר את כל 18 הרמטכ"לים שקדמו לך, ובניגוד לצעירים אני יכול לעשות השוואה אמיתית", אמר פרס. "תרומתך למדינת ביטחון ישראל הייתה ייחודית, מצוינת ולתפארת. היית אחד מהרמטכ"לים הטובים ביותר שידעה מדינת ישראל, והפעם אני מצדיע לך".

פרס הוסיף כי "תבעו ממנו לעמוד בפני אתגרים חדשים. היה עליו לעבור מזירה שפסקה להיות איזורית והפכה לגלובלית. גבי יצר מערכת יחסים מצוינת עם מפקדי הכוחות ובעיקר תרם לשיקום לאחר ההתמודדות בלבנון ובעזה. הוא החזיר את המורל לחיילים, את האמון לעם, ואת התחושה לממשלה שיש על מי לסמוך".

הנשיא פרס והרמטכ"ל היוצא אשכנזי התייחסו בנאומם לראש הממשלה הראשון, דוד בן גוריון, ולחזונו הבא לידי ביטוי גם כיום בשורות צה"ל ודרכיו. כמתנה, העניק הנשיא לאשכנזי פסלון בדמותו של בן גוריון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully