וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שליחו של אובמה לקהיר מועסק על ידי מובארק"

פרנק ויסנר הפתיע השבוע את העולם כשבניגוד לעמדת ארה"ב הרשמית, קרא להותיר את נשיא מצרים בתפקיד. ה"אינדיפנדנט" מגלה: החברה שבה הוא עובד מצויה בקשרים עסקיים ענפים עם הממשל המצרי

פרנק ויסנר, השליח המיוחד ששיגר נשיא ארצות הברית ברק אובמה למצרים לאחר פרוץ המהומות, הפתיע שלשום את העולם כשבניגוד לעמדה הרשמית של הממשל האמריקאי, טען כי הנשיא חוסני מובארק צריך להישאר בשלטון לחודשים הקרובים, כדי שניתן יהיה להסתייע ב"מנהיגותו" לקידום השינוי השלטוני במדינה. בוושינגטון מיהרו להתנער מהדברים, והסבירו כי הם "מייצגים רק את דעתו של ויסנר".

היום (שני) מגלה ה"אינדיפנדנט" הבריטי סיבה אפשרית לעמדה הפייסנית של ויסנר כלפי השלטונות בקהיר, שעלולה לגרור מבוכה נוספת לממשל: מתברר כי הוא מועסק על ידי משרד עורכי-דין אמריקאי המצוי בעסקים ישירים ומסועפים עם ממשלת מצרים.

על פי העיתון, משרדו של ויסנר, פטון-בוגס, מעניק שירותי ייעוץ "לצבא מצרים ולסוכנות הפיתוח הכלכלי המצרית, וייצג את ממשלת מצרים במגוון דיונים משפטיים באירופה ובארצות הברית".

ויסנר בן ה-72 הוא פנסיונר של מחלקת המדינה האמריקאית, שכיהן בעבר כשגריר בקהיר (וגם בזמביה, בפיליפינים ובהודו). מאז פרישתו, הוא מועסק במשרד עורכי הדין. "בלתי מתקבל על הדעת", נכתב בעיתון הבריטי, "שמזכירת המדינה הילרי קלינטון לא ידעה על כך שהוא בעצם מועסק על ידי אותו דיקטטור שעליו הוא מגן כעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully