וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוניסיה: הלחץ העממי עזר - מפלגת השלטון תפורק

מאז ההפיכה נמשכה המחאה נגד מפלגת RCD, סמל השחיתות, ואמש קיבלו המפגינים את מה שרצו: משרד הפנים הודיע על פיזור המפלגה וסגירת משרדיה. לפחות 3 נהרגו בתקריות בימים האחרונים

מאז ההפיכה בטוניסיה ובריחתו של הנשיא זיין אל-עבדין בן עלי מהמדינה, נמשכו לסירוגין הפגנות המחאה של ההמונים, כשהדרישה העיקרית היא להרחיק מהשלטון גם את מפלגתו של בן עלי, RCD, שנחשבת לסמל השחיתות והסיאוב. אמש (ראשון) נשא הלחץ הזה פרי: משרד הפנים הודיע כי המפלגה תפסיק את פעילותה ותפוזר, ומשרדיה ייסגרו.

ההחלטה התקבלה לאחר שבסוף השבוע חלה עליית מדרגה מחודשת באירועי המחאה במדינה, שהידרדרו עד מהרה מחדש לעימותים אלימים בין מפגינים לכוחות הביטחון. לפחות שלושה בני אדם נהרגו מאש כוחות הביטחון - שניים בתקרית בשבת בעיר קף (ארבעה לפי דיווחים אחרים), ונוסף אתמול בעיר קבילי. אתמול נמשכו גם האירועים האלימים בקף, שם העלו המפגינים תחנת משטרה באש. על פי נתוני האו"ם, בכלל האירועים האלימים מאז החלה התסיסה במדינה לפני כחודשיים, נהרגו לפחות 200 בני אדם.

מפלגת RCD (המפלגה הדמוקרטית-חוקתית) הייתה הכלי המרכזי שבאמצעותו שלט בן עלי ביד רמה במדינה. כיום מנוהלת המדינה על ידי ממשל זמני בראשותו של מוחמד ראנושי, שהיה ראש הממשלה גם בתקופת בן עלי. בחירות לנשיאות אמורות להיערך בעוד כשישה או שבעה חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully