וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רבע מהנוטלים תרופות נגד דיכאון לא אובחנו"

מחקר חדש קובע כי רבע מתושבי ארה"ב הנוטלים תרופות נגד דיכאון לא אובחנו כסובלים מהמחלה. לדברי החוקרים, מי שנוטל את התרופה מבלי שאובחן עלול לחשוף עצמו לתופעות לוואי מיותרות

לפחות רבע מהנוטלים תרופות נגד דיכאון ברחבי ארה"ב מעולם לא אובחנו כעונים על הקריטריונים המצריכים טיפול תרופתי מסוג זה – כך קובע מחקר חדש שנערך בקנדה. לדברי, ג'ינה פגורה, אחת החוקרות בצוות שערך את המחקר, מי שנוטל תרופות ללא אבחון נחשף ללא צורך לתופעות הלוואי.

"אי אפשר להיות בטוחים שהסיכונים ותופעות הלוואי של התרופות שווים את היתרונות עבור אנשים שלא עונים לקריטריונים האבחוניים של דיכאון מאז'ורי", אומרת פגורה.

במסגרת המחקר נדגמו כ-20,000 תושבי ארה"ב, מתוכם כ-10% נוטלים טיפול תרופתי נגד דיכאון. מתוך אלה הנוטלים את הטיפול, למעלה מ-25% לא אובחנו מעולם כסובלים מדיכאון מאז'ורי או הפרעת חרדה.

"סביר שהמטופלים מגיעים לרופא ומתלוננים על דברים הקשורים לדיכאון, כמו בעיות שינה, מצב רוח רע ובעיות במערכות יחסים", אמרה פגורה. "למרות שתרופות אנטי-דיכאוניות יכולות לעזור לטיפול בבעיות האלה, מדובר בבעיות שיכולות להיעלם עם הזמן או בעזרת פסיכותרפיה".

לפי הערכת המכון הלאומי לבריאות הנפש בארה"ב, כ-15 מיליון בני אדם במדינה סובלים מדיכאון מאז'ורי, וכ-40 מיליון בני אדם סובלים מהפרעות חרדה. מכירות התרופות נגד דיכאון בשנת 2009 בארה"ב הסתכמו בכ-9.9 מיליארד דולרים, וזו התרופה הנרשמת הרביעית הנפוצה ביותר במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully