וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: מוכנים לשיתוף פעולה צבאי עם לבנון

שר ההגנה האירני אמר כי ארצו תהיה מוכנה להעניק סיוע צבאי ללבנון ברגע שתתקבל בקשה בנושא. בכך מאיימת טהרן להיכנס לוואקום שעשוייה להותיר ארה"ב, בעקבות נפילת הממשלה בביירות

האם אירן עומדת להעמיק את אחיזתה בלבנון? שר ההגנה האירני אחמד וחידי אמר הלילה (שני) כי ארצו מוכנה להעניק סיוע כלכלי להגנת לבנון, זאת בעקבות החחש כי ארה"ב תפסיק את תמיכתה בשל נפילת הממשלה במדינה. בראיון לסוכנות הידיעות האירנית "אירנא" אמר וחידי כי "אירן הודיעה על מוכנותה לשיתוף פעולה צבאי עם לבנון. ברגע שהלבנונים יהיו מוכנים להתחיל בשיתוף הפעולה הזה, אירן תיענה לבקשתם".

בחודש נובמבר האחרון ביקר ראש ממשלת לבנון סעד חרירי בטהרן, ודן עם בכירי הממשל באפשרות של שיתוף פעולה צבאי. ביקורו הגיע בעקבות ביקור של יומיים שערך נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד בארץ הארזים.

לאחר ביקור חרירי באירן בנובמבר אמר וחידי כי "לבנון היא ידידתנו. אם נקבל בקשה לצייד את צבאה, יש לנו מלוא היכולת לעזור להם". הוא הסביר כי "לבנון זקוקה לציוד צבאי כדי להגן על גבולותיה מפני ישראל".

מאז סוף 2006 העבירה ארה"ב ללבנון סיוע צבאי בשווי של כ-700 מיליון דולרים. באוקטובר האחרון אמר דובר משרד החוץ האמריקאי כי ארה"ב תמשיך לספק סיוע צבאי ללבנון, אולם נפילת ממשלת האחדות במדינה העלתה את החשש כי וושינגטון תחזור בה מהודעה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully