וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת החוץ והביטחון: גלנט דחה הופעתו, ברק יגיע

7.2.2011 / 0:02

האלוף גלנט דחה את הופעתו בפני וועדת החוץ והביטחון בשל ההליכים המשפטיים בעניינו. ברק, שתחילה דחה גם הוא את הגעתו, נכנע ללחץ שהופעל עליו ויגיע להסביר את עמדותיו בתהליך המינוי

האלוף יואב גלנט דחה אמש (ראשון) את הופעתו המתוכננת למחר בפני ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, זאת בשל ההליכים המשפטיים בעניינו.

ביום שלישי בבוקר בג"ץ אמור לדון בעתירה שהגיש גלנט נגד ביטול מינויו לרמטכ"ל. הוועדה ביקשה להזמין את האלוף כדי לתת לו במה להשמיע את עמדותיו. כעת, משהחליט לדחות את הדיון, אמרו גורמים בוועדה לוואלה! חדשות כי "הוועדה נענתה לבקשתו של האלוף גלנט, כדי לאפשר לו את הזמן לטפל בענייניו המשפטיים". לא מן הנמנע כי גלנט יופיע בעתיד הקרוב פני הוועדה, אולי כבר בהמשך השבוע.

כבר בשבוע שעבר הודיע יו"ר הוועדה, ח"כ שאול מופז (קדימה), כי בכוונתו להזמין לוועדה את גלנט, כדי שיוכל להשמיע את גרסתו בפני חברי הכנסת, בצורה בלתי אמצעית, כדי שאלו ישקלו להעניק לו את תמיכתם.

ברק יופיע רק מול ועדת המשנה של וועדת חו"ב

לעמות גלנט, שר הביטחון אהוד ברק יופיע מחר מול ועדת המשנה של ועדת החוץ והביטחון, וזאת לאחר שלא שש לעשות כן. בעקבות הביקורות שהופנו עליו לגבי התנהלותו בהליך המינוי, אמר תחילה ברק כי יישמח להופיע בפני הוועדה ולפרוס בפניהם את עמדותיו, לרבות העבודה שהוא וראש הממשלה החליטו שלא להעניק גיבוי בבג"ץ לאלוף גלנט, וכן העובדה שהוא סירב בכל מחיר להאריך את כהונת הרמטכ"ל הנוכחי גבי אשכנזי.

אתמול, לאחר שמופז הזמינו לדיון בוועדה, התחמק מכך ברק ודחה את הופעתו בפני הוועדה לשבוע הבא, לאחר שישוב מביקור מדיני בארצות הברית. כאמור, לאחר ביקורות נוספות החליט בסופו של דבר כי אכן יופיע בפניה מחר, אולם יגיע לדיון בפני וועדת המשנה של הוועדה, ולא בפני מליאתה.

ניצני התמיכה באלוף גלנט בקרב חברי הכנסת הופיעו כבר בישיבה ביום רביעי, אז מופז תקף בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת שר הביטחון ברק על כך שלדבריו, הם הפקירו את מי שעד אמצע שבוע שעבר יועד להיות הרמטכ"ל.

"מדוע נטשתם אותו?", שאל מופז, "מדוע לא הגנת עליו. אדוני ראש הממשלה, מעלת בתפקידך ואפשרת לשר הביטחון לעשות בצה"ל כבתוך שלו, תוך פגיעה בעקרונות היסוד של הצבא", אמר אז מופז. ברק השיב אז על הביקורת נגדו ואמר כי הוא "ממליץ לחלק מהחברים לנהוג באיפוק ולא להיסחף להתלהמות".

עדכון ראשון: 22:21

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully