וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום שלישי ברציפות: אש בין תאילנד וקמבודיה

אחרי שישה הרוגים בתקריות בגבול בסוף השבוע, נמשכו גם היום חילופי האש בין שני הצבאות - אך ללא נפגעים. מוקד החיכוך: מקדש הינדואיסטי בן 900 שנים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ')

למרות מאמצי הרגעה משני הצדדים, נמשכו גם היום (ראשון), זה היום השלישי ברציפות, חילופי אש בין צבאות תאילנד וקמבודיה בגבול בין שתי המדינות. אחרי שישה הרוגים בסוף השבוע, ביניהם גם אזרחים, אולם בתקרית היום לא דווח עד כה על נפגעים.

המוקד לחיכוך הינו האזור שסביב מקדש הינדואיסטי עתיק בשם חאו פרא ויהראם, שכל צד טוען לבעלות עליו. ב-1962 פסק בית דין הבינלאומי כי המקדש בן 900 השנים נמצא בשטח קמבודיה, אך קבע כי לא ניתן לקבוע את הבעלות על האזור הסמוך לו, ובכך סלל את הדרך להמשך הוויכוח. לפני כשלוש שנים ביקשה קמבודיה להוסיף את המקדש לרשימת אתרי המורשת העולמית של אונסק"ו, צעד שהגביר את המתח באזור - שהתפרץ בסוף השבוע.

ראש ממשלת תאילנד, אבהיסיט וג'ג'יבה, קרא אמנם היום לשמירה על השקט באזור, אך מנגד הוסיף כי לארצו יש זכות להמשיך ולהגן על שטחה ככל שיידרש. "כשיש ירי לעבר שטח תאילנדי", אמר, "זה הכרחי עבור תאילנד להגן על ריבונותה. הגבנו על הירי והשבנו אש לעבר מטרות צבאיות בלבד, ולא ירינו לעבר מטרות אזרחיות".

קולות דומים נשמעים גם מהצד של קמבודיה, שם איימו אתמול להמשיך בלחימה במידה והסכם הפסקת האש לא יכובד. "הגנרל התאילנדי הבטיח שהם יכבדו את ההסכם", אמר סריי דק, גנרל בצבא קמבודיה, "אך אם הם לא יעשו כן, נילחם בניסיון לממש את זכותנו על הטריטוריה שלנו".

חיילים קמבודים בגבול עם תאילנד, באזור בו היו תקריות אש. רויטרס
חיילים קמבודים מפטרלים לאורך הגבול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully