וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאה למחאה גם בכוויית: הפגנה מתוכננת מחרתיים

ארגון הצעירים "הגדר החמישית" פרסם קריאה להפגין ביום שלישי מחוץ להפרלמנט בקריאה להפלת השלטון, במחאה על "התנהלותו הלא דמוקרטית". העילה: מות עציר שעבר עינויים בתחנת משטרה

תחילתה של תנועת מחאה בעוד מדינה ערבית? עדיין מוקדם לקבוע. ארגון של צעירים בכוויית קרא היום (ראשון) לקיים ביום שלישי הקרוב הפגנה המונית מחוץ לבניין הפרלמנט, במחאה ל"התנהלות הלא דמוקרטית" של הממשלה ובדרישה להדחתה - בדומה להפגנות במצרים ובמדינות ערביות נוספות בשבועות האחרונים.

הארגון, הנקרא "הגדר החמישית", פרסם את הקריאה לצאת ולהפגין ב"ציוץ" בטוויטר. ההפגנה אמורה להיערך ביום שבו אמור היה שר הפנים, שייח ג'אבר חאלד אל-סבאח, למסור לפרלמנט עדות בעניין מותו בחודש שעבר של מוחמד גאזי אל-מוטיירי, אזרח המדינה בן 35, שלפי החשד עבר עינויים בתחנת משטרה. 16 שוטרים נעצרו בקשר לפרשה.

השר ג'אבר אף התפטר בעקבות הפרשה,והיום אף קיבלה הממשלה את התפטרותו. כך או כך, עדותו לא תתקיים בסופו של דבר ביום שלישי, משום שהחקירה הפרלמנטרית בנושא נדחתה בשישה שבועות - מהלך שעורר את רוגזה של האופוזיציה, שטענה כי אינו חוקתי, והיווה את הטריגר להפגנה.

"אנחנו ב'גדר החמישית' קוראים לבני עם הכווייתי להתאסף מול הפרלמנט ביום שלישי ב-11:00 בבוקר כדי לממש את זכותם הלגיטימית להפגין ולהביע את מחאתם על התנהלות הממשלה ומעשיה הבלתי דמוקרטיים", נכתב בהודעת הארגון. ברמז להפגנות הענק במצרים, ביקשו בארגון להבהיר כי ההפגנה "אינה קשורה לשום אירועים מחוץ למדינה". להפגנה הוזמנו גם חברי פרלמנט מהאופוזיציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully