וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: נאסר על אדם לעשות סקס - כי הוא מפגר

שופט אסר על גבר בן 41 לקיים יחסי מין, משום שמנת המשכל שלו - 48 בלבד - לא מאפשרת לו להבין את הסיכונים. עם זאת, ההחלטה אולי תשתנה בעתיד, אחרי שיעבור שיעורי חינוך מיני

בית משפט בבריטניה אסר על גבר בן 41 לקיים יחסי מין עם גבר אחר, שעמו חי וניהל מערכת יחסים, כשההסבר שניתן לכך - האיש סובל מפיגור שכלי, ועל כן אינו מודע להשלכות מעשיו. כך דיווחו היום (ראשון) כלי התקשורת הבריטיים.

על פי החלטת בית המשפט, האיש, המכונה "אלן", סובל ממגבלות שכליות שבעטיין מוערך ציון ה-IQ שלו ב-48 בלבד (פיגור שכלי מוגרד לכל ציון מתחת ל-70). השופט טען שהמקרה הינו "מורכב מבחינה חוקית, אינטלקטואלית ומוסרית", שכן יחסי מין הם "אחת מהפעולות האנושיות הבסיסיות ביותר". עם זאת, קבע כי אין להתיר ל"אלן" לקיים סקס עם איש, שכן אין ביכולתו להבין את הסיכונים הרפואיים שבפעולותיו. לפיכך, קבע השופט, יזכה "אלן" מעתה להשגחה צמודה, כדי לוודא שהוא לא מקיים יחסי מין, "לטובתו שלו".

הדיון לגבי סוגיית יחסי המין של "אלן" הגיעה לפתחו של בית הדין לאחר שנוסף על מערכת היחסים שלו עם גבר אחר, הואשם "אלן" גם בביצוע "מחוות גסות" לעבר ילדים במקומות ציבוריים. השופט כתב בפסק הדין כי "ל'אלן' חסרה היכולת הבסיסית להבין את המשמעויות הרפואיות של יחסי מין, ולראיה העובדה שלהבנתו תינוקות מגיעים לעולם על ידי חסידות, או שלחלופין ניתן למצוא אותם בטבע".

עם זאת, ראוי לציין כי בית הדין לא פסל את הצורך הבסיסי הזה מ"אלן" לנצח - הוא יזכה מעתה לשיעורי חינוך מיני, "בתקווה שיצליח לרכוש את היכולת להבין את הסיכונים שבסקס".

המקרה השנוי במחלוקת נידון בפני בית דין מיוחד לאנשים עם מוגבלויות, מוסד שלא זוכה לתשומת לב רבה בבריטניה, בעיקר משום שמרבית על התיקים הנדונים בו מוטל איסור פרסום. לשופטי בית הדין סמכות לקבוע החלטות הרות גורל לגבי אנשים שאין להם יכולת שכלית לדאוג לעצמם, לרבות החלטות על מעבר ניתוח מסוכן, כפיית הפלות ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully