וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן: אליפות הסומו בוטלה בגלל מכירת קרבות

לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה בוטלה אליפות האביב של הספורט העתיק, לאחר ששלושה לוחמים הודו כי הסכימו להפסיד במסגרת קנוניית הימורים. שר החינוך היפני: "זה מעשה בגידה"

לראשונה זה יותר מ-50 שנה, הודיעה היום (ראשון) התאחדות הסומו ביפן על ביטול אליפות האביב בספורט העתיק והפופולרי, כל עוד נמשכת חקירת השערורייה שנחשפה בימים האחרונים, שבמסגרתה הודו שלושה לוחמי סומו ב"מכירת" קרבות. עוד 11 לוחמים נחקרים בחשד שהיו מעורבים גם כן בקנונייה.

דירקטוריון התאחדות הסומו קיים היום ישיבת חירום, ואחריה קיים מסיבת עיתונאים שבה הודיע על ביטול הטורניר שאמור היה להתחיל במרץ, בעקבות הפרשה שממלאת מאז השבוע שעבר את הכותרות הראשיות בעיתונים במדינה. נמסר כי בהמשך היום תכונס מסיבת עיתונאים גם בתאגיד השידור הלאומי, המשדר את האליפות, שבו יוסברו המניעים למהלך הקיצוני.

הפעם הקודמת שהאליפות בוטלה הייתה ב-1946. אז הייתה הסיבה נזקים קשים שנגרמו למתקני הסומו בהפצצות האמריקאיות בסוף מלחמת העולם השנייה.

הפרשה נחשפה בשבוע שעבר, כשעיתון יפני דיווח על קיומה של חקירת משטרה שעניינה הימורים לא חוקיים על משחקי בייסבול וקרבות סומו, שנוהלו על ידי ארגוני פשיעה. במסגרת החקירה הוחרמו טלפונים ניידים מלוחמי סומו, והתגלו בהם הודעות שבהן הם מתחייבים לכאורה להפסיד בקרבות. הם נחקרו, והודו.

שמועות על מכירת קרבות מלוות כבר זמן מה את הספורט המעוגן בדת השינטו, שמהווה נדבך מרכזי בתרבות היפנית זה 1,500 שנה, אך כעת זכו לראשונה השמועות לאישור רשמי - וביפן לא חוסכים בסופרלטיבים כדי להביע זעזוע ושאט נפש. שר החינוך, שהסומו נמצא באחריות משרדו, כינה את מעשיהם של שלושת הלוחמים "מעשה בגידה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully