וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "ישראל נערכה להפסקת אספקת הגז המצרי"

בעקבות פיצוץ צינור הגז המצרי נמסר מלשכת רה"מ כי "קיימת אפשרות מיידית לעבור למקורות אנרגיה וגז חלופיים וכי ישראל עצרה זמנית מיוזמתה את העברת הגז, כפי שמחייבים הנהלים"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל)

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הבוקר (שבת) התייעצות עם שר התשתיות הלאומיות עוזי לנדאו ועם גורמי ביטחון בעקבות פיצוץ צינור הגז בסיני. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "ישראל ערוכה מבעוד מועד למצבים של הפסקת אספקת הגז ממצרים וקיימת אפשרות מיידית לעבור למקורות אנרגיה וגז חלופיים".

"בשלב זה לא ברור אם נגרם נזק לתשתיות הולכת הגז ממצרים, אך כאמצעי ביטחון ישראל עצרה זמנית מיוזמתה את העברת הגז כפי שמחייבים הנהלים. חשוב לציין שבכל תרחיש, בשל ההיערכות המוקדמת , לא צפויות בעיות באספקת הגז לתושבים".

פיצוץ צינור הגז אירע בעיר אל-עריש שבצפון סיני, סמוך לרצועת עזה. גורמי ביטחון במצרים אמרו כי הפיצוץ בוצע על ידי "גורמים חיצוניים", דהיינו לא על ידי אזרחים מצרים. הירדנים טוענים כי מדובר בצינור המוביל גז לירדן וישראל. לדבריהם, עקב הפיצוץ אספקת הגז המצרי לירדן תיעצר לפחות לשבוע – מסר בצהרים ראלב אל-מעברה, מנכ"ל חברת החשמל הירדנית. אל-מעברה הסביר כי הממלכה עצרה את פעולת תחנות הכוח המופעלות בגז כצעד מונע ובזמן הזה משק האנרגיה הירדני יישען על פחם ודיזל. בתוך כך, שלטונות מצרים פתחו בחקירה לנסיבות הדליפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully