וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברלוסקוני בעד מובארק: "שיישאר נשיא גם בדמוקרטיה"

ר"מ איטליה פרגן לידידו שצפוי לאבד את משרתו. "הוא נחשב לאיש חכם ולנקודת ייחוס מהימנה". בתוך כך, בכירי האיחוד האירופי צפויים לפרסם הודעת גינוי לאירועים האחרונים במצרים

ראש ממשלת איטליה, סילביו ברלוסקוני, אמר היום (שישי) בכינוס ראשי מדינות אירופה שנערך בבריסל, כי הוא מקווה שתוכל להיות המשכיות בממשל במצרים, למרות המהלכים לקראת דמוקרטיה.

"אני מקווה שבמצרים יכול להיות מעבר לקראת מערכת יותר דמוקרטית מבלי להיפרד מהנשיא מובארק, שבמערב ובראש ובראשונה בארצות הברית, נחשב לאיש חכם ולנקודת ייחוס מדויקת", אמר ברלוסקוני. שני המנהיגים נחשבים למיודדים, וברלוסקוני אף היה המנהיג הראשון שזכה לביקור ממובארק במאי האחרון לאחר הניתוח שעבר בכיס המרה.

ברלוסקוני פרסם אתמול הודעה משותפת עם בכירים נוספים באירופה בה הביע דאגה מהמצב במצרים, וקרא ל"מעבר מהיר ומסודר לקראת ממשל ייצוגי רחב". עמדה דומה הביעה גם שרת החוץ של האיחוד האירופי, קת'רין אשטון, שאמרה היום כי חיוני שהרשויות בקהיר יחלו בדיאלוג עם אנשי האופוזיציה במצרים.

"היינו מאוד ברורים עם כל מה שאמרנו. הגיעה העת שהעם המצרי והממשלה המצרית יתקדמו יחדיו", אמרה אשטון. כינוס שרי החוץ של האיחוד בבריסל נועד להתמקד בנושאי אנרגיה אולם לאור האירועים במצרים צפויים הבכירים לקבל החלטה שתגנה את ההתרחשויות האחרונות. על פי הדיווחים, השרים האירופים עתידים לקרוא לממשל המצרי לערוך "רפורמה דמוקרטית מקיפה שתכבד את זכויות האדם והחירויות הבסיסיות, ותבטיח את קיומן של בחירות חופשיות והוגנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully