וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמינאי: המהומות במצרים - סימן להתעוררות איסלמית

המנהיג העליון של אירן נשמע מרוצה מהמתרחש במדינות ערב בימים אלו ובתפילות השישי אמר כי "זה מה שדיברנו עליו כל השנים הללו, על מהפכה איסלמית במדינות ערב בעקבות אירן"

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: רן צימט)

המחאות וההפגנות במדינות ערב הן סימן ל"התעוררות איסלמית" שמושפעת מהמהפכה האירנית ב-1979, כך אמר הבוקר (שישי) המנהיג העליון של אירן, האייתוללה עלי חמינאי במהלך תפילות יום השישי. בנוסף הוא אמר כי ארצות הברית עומדת בפני הפסד במידה שיצליחו ההתקוממויות נגד השלטונות במזרח התיכון.

"האירועים בימים אלו בצפון אפריקה - טוניסיה ומצרים ומדינות נוספות, מסמנים עבורנו משהו שונה", אמר חמינאי בדברים שנשא באוניברסיטת טהרן. "זה מה שדיברנו עליו כל השנים הללו, על התעוררות איסלמית בעקבות המהפכה האירנית, שתוביל למהפכה איסלמית במדינות ערב", צוטט חמינאי בסוכנויות הידיעות האירניות.

"המהפכה שלנו הצליחה להפיח תקווה ולהוות דוגמה, בשל היציבות והעמידה על העקרונות שלנו מול כל הלחץ", אמר חמינאי בנאום ששודר בטלוויזיה האירנית. הוא לא שכח לתקוף גם את ארצות הברית וטען כי "אם המפגינים יצליחו בפעולותיהם, מה שיקרה למדיניות ארצות הברית באיזור, יהיה הפסד חסר תקנה". בנסוף קרא חמינאי לצבא מצרים "להלחם באוייב הציוני ולא בבני העם המצרי".

דברים ברוח דומה נשמעו אמש ממשרד החוץ האירני, שהודיע כי המהומות במצרים הן סימן ל"רנסאנס איסלמי" במזרח התיכון. דובר משרד החוץ האירני מסר כי ארצו תומכת בהתקוממות ובעליית "מזרח תיכון איסלמי עצמאי ואמיתי". בהודעה שפרסם המשרד נאמר עוד כי "אירן תומכת בדרישותיו המוצדקת של העם המצרי". אירן קראה לאנשים ולממשלות ברחבי העולם לגנות בחריפות את מה שהיא מכנה "ההתערבות האמריקאית והישראלית במצרים, פילוג העם המצרי והשימוש במפגינים אלימים בקהיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully