וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: יותר מחצי מיליארד בני אדם סובלים מהשמנה

מחקר חדש חושף נתונים מדאיגים על מצב השמנת היתר בעולם. במקום הראשון: ארה"ב, אוסטרליה וניו זילנד. בתופעה שהייתה קיימת בעבר רק במדינות עשירות, נאבקות כעת גם מדינות עניות יותר

לא מרוצים מהמשקל שלכם? אתם בהחלט לא לבד: ממחקר שנעשה באוניברסיטת הווארד ובאמפריאל קולג' בלונדון ותוצאותיו פורסמו הלילה (שישי) עולה כי אחד מכל עשרה מבוגרים בעולם סובל מהשמנת יתר – יותר מחצי מיליארד בני אדם ברחבי העולם. כמות זו הכפילה עצמה מאז 1980. על פי ממצאי המחקר, השמנת היתר כבר אינה נחלתן רק של המדינות העשירות בלבד, ומופיעה גם במדינות העניות יותר.

בנוסף להשמנה, בולטות גם בעיות של כולסטרול ולחץ דם גבוה. המספר הכולל של בני אדם בעלי לחץ דם גבוה עלה מ-600 מיליון בני אדם ב-1980 , לכמעט מיליארד בשנת 2008. "העולם שלנו נעשה יותר ויותר שמן, ובעקבות כך גם יותר חולה", אמרה אחת מעורכות המחקר באוניברסיטת הרווארד, מג'יד אצטי.

מהמחקר גם עולה כי מחלות לב הן הגורם המוות מספר אחת במדינות המתועשות. מיליארדי דולרים מוצאים בכל שנה על מכשירים רפואיים ותרופות לטפל בחולי לב. המחקר הראה התקדמות רפואית בנושא זה בחלק מאזורים, אך עדיין יש מדינות רבות המציגות נתונים מדאיגים.

המדינות ה"שמנות" ביותר בעולם על פי נתוני המחקר הן ארצות הברית, אוסטרליה וניו זילנד. בארצות הברית נרשם גידול בבעיות של לחץ דם גבוה בעיקר בקרב גברים. באוסטרליה וניו זילנד דווקא לחץ הדם אצל הנשים נמצא במצב חמור יותר. אך גם באירופה התוצאות לא מעודדות - יותר ממחצית מהאוכלוסייה המבוגרת סובלת מהשמנת יתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully