וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מובארק: "אם אפרוש כעת - ישרור כאוס במצרים"

נשיא מצרים העניק ראיון ראשון מאז פרצו המהומות בארצו וסיפר כי הוא מעוניין לפרוש, אך חושש לגורל מצרים אם יעשה כן. על אובמה: "הוא בחור טוב, אך לא מבין את התרבות המצרית"

נשיא מצרים, חוסני מובארק, אמר הערב (חמישי), כי הוא חושש שאם יפנה כעת את השלטון ישרור כאוס במצרים. בראיון לכריסטיאן אמנפור ברשת ABC אמר מובארק, כי הוא מעוניין לרדת מהשלטון, אך אינו יכול לעשות זאת: "נמאס לי. אחרי 62 שנים של שירות הציבור היה לי מספיק. אני רוצה לפרוש".

מובארק העניק את הראיון הראשון מאז פרצו המהומות במצרים מארמונו המאובטח בקהיר. לדבריו הוא מוטרד מהאלימות שפרצה במהלך המחאה, אך ממשלתו אינה אחראית לכך. בראיון הוסיף מובארק כי אם יפרוש כעת, ייתפסו האחים המוסלמים את השלטון.

מובארק התייחס גם לנשיא ארה"ב, ברק אובמה. לדבריו, "אובמה הוא בחור טוב". כשנשאל האם הוא חש שארה"ב בגדה בו אמר: "אמרתי לאובמה – 'אתה לא מבין את התרבות המצרית ומה יקרה למצרים אם אפרוש'".

מהומות במצרים, עימותית אלימים מלווים ביריות בכיכר תחריר בין תומכי מובארק ומתנגדיו, פברואר 2011. AP
מובארק מוטרד מהאלימות שפרצה במהלך המחאה, אך טען ממשלתו אינה אחראית לכך/AP

במקביל הודיעה הערב מחלקת המדינה האמריקאית, כי המחאה במצרים עשויה לגבור מחר, וכי העימותים צפויים להסלים. דובר מחלקת המדינה פיליפ קראולי אמר כי ארה"ב מפעילה לחץ על הממשל במצרים לפעול כדי למנוע פגיעה בעיתונאים.

לדברי קראולי, "אני לא חושב שמדובר באירועים אקראיים. זה בהחלט עשוי להעיד על מה שצפוי מחר. אנו נערכים לגידול ניכר במספר המפגינים, בהתחשב באירועי הימים האחרונים". לדבריו, בוושינגטון מאמינים כי האלימות נגד המפגינים כוונה על ידי מפלגתו של מובארק, "אך איני יודע עד כמה גבוה בשרשרת זה עלה". הוא הוסיף כי ארה"ב רוצה לראות את הממשלה המצרית ואת נציגי האופוזיציה מתחילים במשא ומתן באופן מיידי.

מוקדם יותר היום העניק סגן נשיא מצרים, עומאר סלימאן, ראיון לטלוויזיה הממלכתית במצרים, בו דחה את ההתערבות הזרה "הבלתי מקובלת" בענייניה הפנימיים של המדינה. "יש כמה דרכים שבאמצעותן מדינות זרות מתערבות, כמו פרסומים והצהרות בתקשורת. זה מאד מוזר, בהתחשב ביחסים הידידותיים שיש לנו איתן".

סלימאן הוסיף כי גמאל מובארק, בנו של נשיא מצרים, לא יתמודד לתפקיד הנשיא. לדבריו, הסעיפים בחוקה המצרית הנוגעים לזכות להתמודד על הנשיאות ישונו. בנוסף הבהיר כי מי שעומד מאחורי האלימות בכיכר תחריר ייעצר וייענש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully