וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כעס בצה"ל: טיול המתנחלים בו נהרג פלסטיני - התרסה

3.2.2011 / 19:09

גורמים בצה"ל הביעו זעם על התנהלות המתנחלים שארגנו את הטיול בבית אומר, במהלכו נורה למוות נער פלסטיני. לדברי הגורמים, קיום הטיול נועד להתריס ועלול היה לגרום להסלמה בכל האזור

יממה חלפה מאז שוחררו ארבעת המתנחלים החשודים במעורבות בתקרית הירי בה נהרג נער פלסטיני בבית אומר, והיום (חמישי) תקפו גורמים בצה"ל את התנהגותם. הגורמים הגדירו את התנהגות מארגני הטיול במהלכו נהרג הנער כלא אחראית ומתריסה. "עצם קיומו של הטיול נעשה באופן מאוד לא אחראי", אמר קצין בכיר בפיקוד המרכז. "זה טיול עם ממד התרסתי, שהביא לאירוע חמור שיכול היה לייצר הסלמה רבה בשטח, הסלמה שהייתה מזיקה לביטחונם של אזרחי יהודה ושומרון".

כזכור, ביום שישי האחרון יצאה קבוצה של כ-50 מטיילים מקרב קבוצת "דוד ואחיקם", שנקראת של שמם של שני חיילי צה"ל שנרצחו בפיגוע בנחל תלם ב-2007, לטיול צפונית לחברון. אלא שבמהלך הטיול חלפה הקבוצה בפאתי הכפר בית אומר, שם החלו פלסטינים ליידות לעברם אבנים, והיו אף כאלה שטענו כי נורו לעברם יריות. ככל הנראה, פתח אחד המטיילים באש, ממנה נהרג נער כבן 15. למקום הגיעו כוחות גדולים של צבא, ובסופו של דבר נעצרו ארבעה מהמטיילים. בתחילה נחשדו הארבעה ברצח, אולם אתמול הם שוחררו.

"הטיול יצא ללא האישורים הנדרשים ואני מניח ששום גורם צבאי לא היה מאשר טיול במסלול שכזה", אמר קצין בכיר. "הם הגיעו לפאתי בית אומר, ללא רמת אבטחה נדרשת ובלי תיאום. יש בטיול שכזה גם ממד התרסתי שכן הקבוצה מצהירה שהיכן שיעבור הטיול היהודי, שם יעבור גם הגבול. בעיני מדובר באירוע חמור כי הוא מייצר הסלמה רבה בשטח. המטיילים לא רק שסיכנו את חייהם אלא שלצורך חילוצם הוסתו כוחות גדולים מאוד מהמשימות שלהם".

"לא ימנעו מאיתנו לטייל"

במהלך האירוע, חייל שהיה אחד מן המטיילים אף הפקיר את נשקו בשטח, נשק שנאסף בסופו של דבר על ידי כוחות הצבא. "הנשק הזה היה יכול להגיע לידיים הלא נכונות. כל הטיול הזה הוא אירוע מזיק בעל פוטנציאל להסלמה". הקצין הוסיף, כי המטיילים אף סירבו לשתף פעולה עם כוחות החילוץ שהגיעו והקשו על הכוחות לאתר אותם.

למרות זאת, הודיעו המתנחלים כי בכוונתם להמשיך לטייל במקום: "הטיולים הללו אינם התרסה אלא זכות טבעית של הנוער שלנו שרוצה לטייל בארץ שלו", אמרה יהודית קצובר, פעילת ימין שהייתה ממארגנות ההפגנה לשחרור המטיילים שנעצרו. "אי אפשר לסגור אותנו ביישובים. המטיילים הללו רוצים לדרוך במקום בו אבותיהם דרכו ואינם רוצים לנסוע להודו או לתאילנד אלא מעדיפים לטייל בארץ שלנו, להכיר כל רגב ורגב ואת זה לא יצליחו למנוע מאיתנו".

פעיל הימין איתמר בן גביר הגיב לדברים ואמר כי "הקצין הבכיר שכינה את הטיול בשבוע שעבר בגוש עציון התרסה, מנסה לכסות על הפאשלות של הצבא והמשטרה שגילו אפס מעשה כלפי התוקפים הערבים". לדבריו, "מבחינת קצינים מסוימים כל טיול מחוץ לגדר הוא התרסה. הגיע הזמן לשנות את התפיסה התבוסתנית ולהבין שליהודים מותר לטייל ביהודה ושומרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully