וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצור בכיכר תחריר: ירי, אבנים, מכות ומעצרים

נדב נויהוז, שליח וואלה! חדשות לקהיר

3.2.2011 / 15:26

שליח וואלה! מדווח מקהיר: הצבא דחק את תומכי מובארק מחוץ לכיכר, אך הם ממשיכים ליידות אבנים מבחוץ. בתוך הכיכר מסתובבים אנשי ביטחון שעוצרים מפגינים ועיתונאים. הצבא משקיף מהצד

כיכר תחריר במרכז קהיר מלאה גם אחר הצהריים (חמישי) באלפי מפגיני אופוזיציה, שממשיכים לקרוא להתפטרות הנשיא חוסני מובארק. הצבא דחק במהלך הבוקר את אלפי תומכיו של הנשיא אל מחוץ לכיכר ושומר כעת על הכניסות אליה - אך כנופיות תומכי הנשיא ממשיכות כל העת ליידות אבנים מבחוץ אל המפגינים בתוך הכיכר.

בשעות אחר הצהריים דווח על חילופי אש כבדים בכיכר, אולם לפי שעה לא ברור מי ירה, ואם הירי גרם לנפגעים. הלילה נהרגו שישה מפגינים בכיכר מירי של תומכי הנשיא.

עימותים אלימים בכיכר תחריר בקהיר, 2 בפברואר 2011. נדב נויהוז
יידוי האבנים אל הכיכר נמשך/נדב נויהוז

כוחות הצבא לא נוקטים גם עתה כל פעולה מלבד הפרדה בין שני המחנות. עם זאת, בתוך הכיכר ממשיכים להסתובב אנשי ביטחון רבים בביגוד אזרחי, והם תופסים מפגיני אופוזיציה וגוררים אותם לתחנת המשטרה הסמוכה, שם - לפי השמועות - מכים אותם.

גם היום ממשיכים העיתונאים בכיכר ליפול שוב ושוב קורבן להתקפות מצד תומכי מובארק או אנשי ביטחון, שמכים אותם ומחרימים מהם מצלמות וציוד אחר. צלם עיתונות יווני נדקר היום ברגלו. בשעות הצהריים החל הצבא לעצור עיתונאים, ככל הנראה כדי להגין עליהם מההמון, ובתוך שעה נעצרו בכיכר לפחות 12 עיתונאים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
עימותים אלימים בכיכר תחריר בקהיר, 2 בפברואר 2011. נדב נויהוז
פינוי פצועים מהכיכר/נדב נויהוז

רה"מ שפיק התנצל על האלימות: "תנו למובארק לפרוש בכבוד"

כל העיתונאים בכיכר מסתובבים בקבוצות, משום שכאמור, עיתונאים שמסתובבים לבד נעצרים. לכן, עיתונאים זרים לחלוטין חוברים זה לזה כדי להפחית את הסיכון. ישנה חשדנות רבה כלפי כל העיתונאים הזרים, בין היתר משום שהטלוויזיה המצרית דיווחה היום כי "מרגלים ישראלים" מסתובבים ברחובות במסווה של עיתונאים זרים. כוחות הביטחון אף הורו היום לעיתונאים זרים לעזוב את המלונות סביב כיכר תחריר והם אוסרים על הכנסת מצלמות אל הכיכר והאזורים הסמוכים לה.

אחר הצהריים התראיין ראש הממשלה החדש, אחמד שפיק, לטלוויזיה המצרית הממלכתית, וחזר שוב על התנצלותו בפני מפגיני האופוזיציה על האלימות נגדם מצדם של תומכי הנשיא. "אין לנו מושג מאיפה פרצו תומכי מובארק לכיכר", אמר. "אני מתחייב לבצע חקירה מקיפה על כך שכוחות הביטחון לא היו ברחובות בעת העימותים האלימים. אני מתנצל על האלימות כלפי המפגינים, ומבטיח לחקור מי עמד מאחורי הפשע הזה. בנוסף אני מבטיח שאירועי אתמול לא יחזרו על עצמם. ניתן הוראות לכוחות הביטחון שלא לבוא בחיכוך עם אף אחד. לכל הפגנה יש זכות לקבל הגנה מצד כוחות הביטחון".

בעניין המו"מ המתהווה בין השלטונות לאופוזציה, הוסיף שפיק: "לאחינו באופוזיציה אני אומר: כולנו אחים. לא נהרוג איש את רעהו בגלל חילוקי דעות. אנחנו קוראים לכל ארגוני האופוזיציה ולכל המפגינים לפתוח בדיאלוג עימנו. אנחנו לא מוציאים אף אחד מחשבון, כולם מוזמנים". לבסוף סיכם: "פרישתו של מובארק מתפקידו צריכה להיעשות באופן מכובד".

בהכנת הידיעה השתתף ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully