וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: איש חיזבאללה שתכנן פיגועים נמלט מהכלא

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

3.2.2011 / 13:24

סיבה נוספת לחשוש מהאירועים במצרים: איש חיזבאללה שהורשע בתכנון פיגועים בסיני ניצל את המהומות כדי להימלט מהכלא. מקורביו טוענים כי הספיק כבר לצאת מהמדינה

המצב הפוליטי הנפיץ במצרים מעורר חשש בישראל בעיקר בגלל השאלה מי יירש את הנשיא מובארק, אולם נראה כי יש סיבות נוספות לדאגה: גורמי ביטחון במצרים הודיעו בצהריים (חמישי) כי סאמי שיהאב, איש חיזבאללה שהורשע בתכנון פיגועים נמלט מהכלא, זאת בצל המהומות המשתוללות ברחבי המדינה מזה עשרה ימים.

שיהאב נשפט בחודש אפריל האחרון, יחד עם חולייה של 26 בני אדם בראשה עמד, ונידון ל-15 שנות מאסר בשל מעורבותו בתכנון פיגועים. בעבר אף התבטא מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה בעניינו, ואמר כי הוא פעל עבור הארגון כחלק מתא שתכנן להבריח נשק לרצועת עזה. מקורביו של שיהאב אמרו כי הוא הספיק כבר לעזוב את מצרים.

מוקדם יותר היום סירבו גורמים בחיזבאללה להכחיש או לאשר את השמועות על בריחתו של שיהאב מהכלא. אמיל רחמה, עורך דינו של שיהאב, אמר ל כי תפקידו "מתמצה בבית המשפט בלבד" וסירב לאשר את הדיווחים. הגנרל הלבנוני לשעבר, אמין חטיט, הנחשב למקורב לארגון חיזבאללה, העריך כי השלטונות העלימו עין ואפשרו לחברי הרשת להימלט מהכלא.

26 אנשי הרשת שנשפטו במצרים היו חלק מחולייה גדולה יותר שמנתה 49 חברים, ונעצרה לפני שנתיים. כתבי האישום, שהוגשו נגד 26 מחברי הרשת, היו בגין הברחת נשק לרצועת עזה, תכנון פיגועים נגד תיירים ישראלים בסיני ותכנון לפגוע בספינות שעוברות בתעלת סואץ. חברי ההתארגנות פעלו במספר אזורים, ביניהם בגבול הפלסטיני-מצרי ובחצי האי סיני. לצורך כך הם שכרו דירות באזור תעלת סואץ וערכו תצפיות על הספינות הנעות בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully