וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יום זעם" בתימן: רבבות מפגינים נגד השלטון

ההמונים לא מסתפקים בהודעת הנשיא סאלח כי לא יאריך את כהונתו, ומקיימים את ההפגנה הגדולה מאז תחילת המחאה, בה מהדהדת הסיסמה מרחובות טוניס וקהיר: "העם רוצה להפיל את השלטון"

לא מסתפקים באי-הארכת כהונת הנשיא: עשרות אלפי מפגינים יצאו הבוקר (חמישי) לרחובות צנעא בירת תימן, בדרישה לשינויים בממשלו של הנשיא עלי עבדאללה סאלח. "יום הזעם" מתקיים כמתוכנן אף שסאלח מסר אתמול הודעה דרמטית לפרלמנט, בה התחייב לא להמשיך בתפקידו מעבר לסיום כהונתו ל-2013 ולא להוריש את הנשיאות לבנו - ובכך לסיים 30 שנות שלטון.

הפגנות נגד השלטון צפויות להתקיים היום גם בערים נוספות בתימן, בהמשך להפגנות הנמשכות כבר למעלה משבועיים נגד שלטונו של סאלח, ובמחאה על העוני, האבטלה, יוקר המחיה, הדיכוי, השחיתות והעדר הדמוקרטיה - בהשראת ההפיכה בטוניסיה והמחאה הנרחבת במצרים ובמדינות נוספות.

בשעות הבוקר עברו ברחובות צנעא נציגים מטעם השלטונות וכרזו ברמקולים, בקריאה לתושבים להצטרף להפגנת-נגד לאות תמיכה בנשיא - אך בה בעת, כבר הלכו והצטברו כבר בשעות הבוקר המוקדמות מתנגדי השלטון ברחובות, האפילו על התומכים וריכזו עד מהרה את הקהל הגדול ביותר מאז תחילת המחאה. במקביל, מתקיימת גם הפגנה קטנה יותר לאות תמיכה בנשיא.

הקהל הולך ומצטבר בהפגנה המרכזית, ליד אוניברסיטת צנעא. "העם רוצה להפיל את השלטון", חוזרים המפגינים שוב ובוב על הקריאה מרחובות טוניס וקהיר, שכבר הפכה למטבע לשון בערבית. "לא לדיקטטורה, לא לשחיתות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully