וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יאסי" פגעה באוסטרליה - מיליון איש במקלטים

סופת הצקלון הביאה עמה רוחות של 300 קמ"ש ו-700 מ"מ גשם, ומי הים גואים ומציפים את החוף. הנזק צפוי להיות אדיר. ראש ממשלת קווינסלנד: " זה לא דומה לשום דבר שעמו התמודדנו בעבר"

סופת הצקלון "יאסי", ככל הנראה הסופה רבת העוצמה ביותר שהיכתה אי פעם באוסטרליה, פגעה הערב (רביעי) בחוף הצפון מזרחי של מדינת קווינסלנד. רבים מקווי התקשורת נותקו, והקשר עם האזור מקוטע.

צילומי לוויין של סופת הצקלון מעל מדינת קווינסלנד בצפון מזרח אוסטרליה. רויטרס
תצלום לוויין: הסופה מגיעה ליבשת השישית/רויטרס

כמיליון תושבים באזור שנפגע מהסופה - שם כבר שעות הבוקר המוקדמות של מחר - נמצאים במקלטים, וצפויים להישאר שם למשך כיממה וחצי לפחות, שבמהלכה יגיעו הרוחות עד למהירות 300 קמ"ש. לכך מצטרפת גאות יוצאת דופן של מי הים עקב הרוחות, והם מציפים את כל קו החוף. לאחר שאמש התקבלו דיווחים על כך שהמקלטים הציבוריים באזור מלאים לחלוטין ואנשים נותרו בחוץ, נמצאו הפתרונות הדרושים וכל תושבי האזור הנותרים שוכנו במקלטים של קניונים.

הסופה, בעוצמה 5 (הגבוהה ביותר), כוללת גם גשם סוחף, שצפוי להגיע לסך של 700 מ"מ במהלך הסופה, שתימשך מתחילתה ועד סופה כ-45 שעות.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
בקווינסלנד שבאוסטרליה נערכים לסופת הצקלון "יאסי". רויטרס
האנשים זורמים למקלטים/רויטרס

הנזק מהסופה צפוי להיות אדיר. לפי ההערכות, כל המבנים בעיירות באזור שנפגע מהסופה יספגו נזק קשה. מהנדסים העריכו כי גם בתים שנבנו במיוחד כדי לעמוד בסופות צקלון, לא יעמדו בעוצמת הסופה.

"ללא ספק, אנחנו צפויים להתמודד עם הרס ושברון לב בקנה מידה חסר תקדים", אמרה אנה בליי, ראש ממשלת מדינת קווינסלנד, שעדיין מתגברת על שיטפונות הענק שפקדו אותה בחודש האחרון. "הצקלון הזה אינו דומה לשום דבר שעמו התמודדנו בעבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully