וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט לבג"ץ: "המבקר חרג מסמכותו. עשו לי משפט שדה"

2.2.2011 / 15:17

בתגובה שהגיש לבג"ץ בנוגע לעתירה של התנועה הירוקה נגד מינויו, טען האלוף גלנט כי קשה להבין מדוע גם היועמ"ש וגם מבקר המדינה קיימו בדיקה מקבילה ביחס לאותן תלונות

האלוף יואב גלנט משיב אש: בתגובה שהגיש היום (רביעי) לבג"ץ בנוגע לעתירה של התנועה הירוקה נגד מינויו, כותב גלנט כי קשה להבין מדוע גם היועץ המשפטי לממשלה וגם מבקר המדינה קיימו בדיקה מקבילה ביחס לאותן תלונות. בנוסף כתב גלנט כי "כשמתקבעים כללי משחק של משפט שדה, לא ניתן עוד להשיב כללי דיון ראוי על כנם".

"בדיקה מקבילה כזו - באותה תלונה ולאותה תכלית - מוליכה לפגיעה הדדית של הגופים הבוחנים". הוא הוסיף כי בין המבקר ליועץ נוצרה "תחרות", שלדבריו "מוליכה לביזוי הדדי ולפגיעה באמינות של המוסד שבדיקתו 'הפסידה' באותה תחרות".

בתגובתו, שהוגשה באמצעות עו"ד דורי קלגסבלד, מפרט גלנט את השתלשלות החקירה אצל המבקר, ושב וטוען שפרק הזמן שניתן לו כדי להשיבה לטענות נגדו לא היה מספיק, ולמעשה "מדובר בהגחכה של זכות התגובה; זכות התגובה מן השפה ולחוץ; קריקטורה של הליך ראוי".

"תעמולת זוועה שכוונה להסית את דעת הקהל נגד גלנט"

עוד נכתב בתגובה, כי לא ניתן לקבל את טענת המבקר כי נודע לו פתאום, יום אחרי הדיון בבג"ץ, על ממצאי בדיקה שהחלה כבר בסוף אוקטובר אשתקד. "נראה מובן שמה שמבקר המדינה ידע יום לאחר הדיון בבג"ץ הוא ידע גם יום לפניו", נכתב בתגובה. לטענת גלנט, נראה שהמבקר עיכב במכוון את פנייתו ליועץ עד לאחר הדיון. "מבקר המדינה הניח ליועץ המשפטי לממשלה להשיב לעתירה והניח לבג"ץ לדון בה והכל מבלי לגלות ליועץ ולבית המשפט כי הוא מקיים בדיקה באותו עניין וכי בידיו 'ממצאים לכאוריים' חדשים ונוספים", כותב עו"ד קלגסבלד.

בתגובה נכתב עוד, כי המבקר כלל לא היה מוסמך לקיים את החקירה שערך, מכיוון שחוק מבקר המדינה קובע כי המבקר לא יחקור תלונה שמתבררת בבית המשפט. "לא רק שמבקר המדינה עסק באותו ענין, אלא הוא גם עסק בו בחשאי מבלי לגלות זאת ליועץ המשפטי לממשלה ולבית המשפט, שהם המופקדים על 'בירור' הענין מעת שהוגשה העתירה ועד להכרעה בה", נכתב בתגובתו של גלנט. "לכן, מדובר בבירור המנוגד לחוק ומהווה חריגה מסמכותו של מבקר המדינה. חקירה כזו דינה בטלות מדעיקרא". הוא מוסיף כי חקירת המבקר היא "חדירה אסורה לתחום סמכותו הבלעדי של בית המשפט".

גלנט טוען עוד, שבשל התנהלות המבקר התנהלה נגדו "מערכה תקשורתית חסרת תקדים בעוצמתה, תעמולת זוועה שכוונה להסית את דעת הקהל כנגדו וכנגד מי שמינה אותו". עוד נכתב בתגובה כי לגל התקשורתי השפעה על מקבלי ההחלטות השונים.

ביקורת נוספת מופנת להודעת היועץ מאתמול, שאמר כי ספק אם ראוי מבחינה ערכית למנות את גלנט לרמטכ"ל. "כאילו שהיו עוד צורך או זכות (או סמכות) לנקד מפקד רב זכויות כאלוף גלנט גם מן 'הבחינה הערכית',נכתב בתגובה. "השתלשלות הדברים המתוארת בתגובה זו מזעזעת ומסוכנת לאין שיעור מכל פגם נטען בהתנהגותו של האלוף גלנט. אדם בא ואדם הולך, אך כשמתקבעים כללי משחק של משפט שדה, לא ניתן עוד להשיב כללי דיון ראוי על כנם".

כזכור, אמש החליטו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק לבטל את מינויו של האלוף יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל ה-20. בנוסף, הוחלט כי ביום חמישי יביא שר הביטחון ברק הצעה לממשלה למנות את סגן הרמטכ"ל האלוף יאיר נוה לרמטכ"ל זמני בפועל למשך 60 יום. החלטת נתניהו וברק התקבלה בעקבות התשובה שמסר מוקדם יותר היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בנוגע לעתירות שהוגשו נגד מינוי של האלוף גלנט לתפקיד הרמטכ"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully