וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל אחרי ביטול מינוי גלנט: שובל של אי ודאות

יהושע בריינר

2.2.2011 / 13:50

ביטול מינויו של הרמטכ"ל המיועד, האלוף יואב גלנט הותיר את צה"ל במצב של חוסר ודאות. גורמים בצה"ל אומרים כי הבלבול נובע בין היתר ממינויים שביצע גלנט. הדרך ארוכה ומפותלת

אי ודאות - זו התחושה השוררת היום (רביעי) בצה"ל בעקבות ביטול מינויו של האלוף יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל. השאלה המרכזית היא מדוע לא השאיר שר הביטחון את הרמטכ"ל הנוכחי רב-אלוף גבי אשכנזי בתפקידו. "היחסים ביניהם עד כדי כך גרועים?", שואל קצין במערך השדה.

המצב התקדימי, בו ימונה רמטכ"ל זמני, בזמן שאשכנזי עצמו לא יישאר בתפקיד, מותיר אחריו שובל של בעיות שבצה"ל ובמערכת הביטחון טרם התמודדו איתן, ועל פניו נראה שעדיין לא נמצאו לחלקן פתרונות. למשל, לא ברור כיצד יעבור הרמטכ"ל הבא חפיפה מסודרת, שכן אשכנזי לא יהיה שם על מנת ללוות את מחליפו. במקביל, מחכים למעלה ממאה קצינים בדרגים הבכירים בצה"ל לאישור מינויים וקידומם, אולם בשל העובדה כי שר הביטחון סירב עד כה לאשר את המינויים של אשכנזי, ורצה להמתין על לכניסת גלנט לתפקיד, האישורים התעכבו. ייתכן שהמנויים יאושרו בפועל על ידי הרמטכ"ל הזמני, האלוף יאיר נוה. עם זאת, ישנם כאלה שמעלים את האפשרות שבמידה ולא ייבחר לתפקיד הרמטכ"ל עלול נוה לפרוש מצה"ל, מה שיביא לסבב מינויים נוסף במטכ"ל. אשכנזי, אגב, לא מתכוון להישאר בארץ אחרי פרישתו. הוא ממשיך להחזיק בידו כרטיסים לחופשה באיים הקריביים למשך כשישה שבועות.

"לא ידענו מצב כזה"

"יש הרבה שאלות לא ברורות וכרגע מנסים למצוא פתרונות", אומר קצין בכיר בצה"ל. "המצב הנוכחי הוא משהו שלא ידענו כמותו. הגענו למצב של חוסר ודאות בסוגיות מאוד משמעותיות והדבר הכי חשוב כרגע הוא לעשות סדר". האירועים האחרונים גם חשפו את הצד המכוער ביחסים בין גלנט, אשכנזי וברק, ורבים מעלים את התהייה כיצד ייראו טקסי הפרידה מהרמטכ"ל הנוכחי, והאם יגיע לשם גלנט עצמו.

שאלה נוספת שנותרה לא ברורה היא סוגיית מינויי גלנט. כך למשל לא ברור מה מעמדו של דובר צה"ל הבא. גלנט הודיע בעבר כי ימנה את אלוף משנה במיל' ליאור לוטן לתפקיד, אולם בשל העובדה כי רק שר הביטחון אישר את המינוי מבלי לעדכן את הרמטכ"ל הנוכחי אשכנזי ואת דובר צה"ל הנוכחי אבי בניהו, מינויו של לוטן לא נכנס לתוקף. כעת, עומדת סוגיית מינויו של לוטן ללא תשובה ברורה, שכן הרמטכ"ל הבא שייבחר עשוי לבחור לעצמו דובר אחר, ולוטן יימצא את עצמו מחוץ לצה"ל. לא מן הנמנע כי בניהו יישאר בתפקידו עד אשר ימונה רמטכ"ל קבוע. עם זאת, לאור העובדה כי היחסים בין ברק לבניהו מעורערים מאוד, ייתכן ויידרש מנוה שגם בניהו לא יישאר בצבא.

לצד דובר צה"ל ישנה גם אי ודאות הנוגעת ל'כוורת' של גלנט אותה מינה לקראת תפקיד הרמטכ"ל. לא ברור גם עתידם של מי שמונה לשמש כעוזרו, אלוף-משנה יהודה פוקס וכן ראש לשכתו, סגן-אלוף אריאל בן דיין. ההערכות הן שהשניים יישארו בצבא אולם בתפקידים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully