וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופוזיציה במצרים: מו"מ - רק אם מובארק יתפטר

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

2.2.2011 / 13:23

ראשי תנועות המחאה הודיעו כי לא יהיו מוכנים להידבר עם סגן הנשיא סלימאן כל עוד הנשיא מובארק נשאר בשלטון. הפרלמנט ישעה פעילותו עד לבירור תוצאות הבחירות, שהשלטון הואשם בזיופן

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

ראשי קואליציית ארגוני המחאה במצרים, העומדת מאחורי ההפגנות נגד שלטונו של הנשיא חוסני מובארק, הודיעו היום (רביעי) כי יהיו מוכנים לשאת ולתת עם סגן הנשיא, עומאר סלימאן, רק לאחר התפטרותו של הנשיא מובארק. "לא ננהל משא ומתן עם סלימאן, אלא לאחר הסתלקותו של מובארק מהשלטון", נאמר בהודעה מטעמם.

בהודעה שפורסמה בצהריים לאחר ישיבה משותפת, הבהירו ראשי האופוזיציה כי הם ממשיכים לדרוש את התפטרותו המיידית של הנשיא, ולא מוכניל להמתין עד לסיום כהונתו בספטמבר. הם הוסיפו כי בינתיים ימשיכו בהפגנות, ואף קראו לציבור להשתתף בהפגנת ענק ביום שישי הקרוב, בקריאה למובארק להתפטר מיד. ההפגנה הזו כבר זכתה לכינוי "הפגנת הסילוק".

מפגינים בכיכר תחריר בקהיר. Ben Curtis, AP
כיכר תחריר, הבוקר/AP, Ben Curtis

בכיכר תחריר במרכז קהיר, התחדשה בינתיים הבוקר פעילות המחאה, ולאחר שבשעות הבוקר המוקדמות נותרו בה רק כמה מאות אנשים, בשעות הצהריים כבר הגיעו אליה 20 אלף בני אדם, המחדשים את הקריאות להתפטרותו המיידית של הנשיא.

המפגינים בכיכר תחריר בקהיר מגיבים להודעת הנשיא מובארק כי לא יאריך את כהונתו. רויטרס
בכיכר חוגגים את הודעת הפרישה של מובארק, הלילה/רויטרס

בתוך כך, הודיעה בצהריים סוכנות הידיעות המצרית הרשמית כי הפרלמנט של מצרים משעה את פעילותו עד לבירור תוצאות הבחירות האחרונות לפרלמנט, שנערכו בנובמבר 2010. בבחירות ניצחה באופן מוחץ מפלגת השלטון של הנשיא חוסני מובארק, בעוד שכל הנציגים המזוהים עם תנועת "האחים המוסלמים" לא הצליחו להיבחר, אף שהחזיקו במושבים רבים בפרלמנט הקודם. האופוזיציה במצרים טענה כי התוצאות זויפו על ידי השלטונות.

אילוסטרציה. GettyImages
צילום: אימג’בנק – GettyImages/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully