וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפגינים במצרים: מרוצים מאובמה, נשוב להפגין

נדב נויהוז, שליח וואלה! לקהיר

2.2.2011 / 12:34

שליח וואלה! מקהיר: בכיכר תחריר מתאספים מחדש אלפי אנשים, השואבים עידוד מהקריאות בעולם לזרז את פרישת מובארק. הפגנה נוספת מתוכננת ליום שישי. הצבא למפגינים: שובו הביתה

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ)

כיכר תחריר במרכז קהיר שקטה באופן יחסי הבוקר (רביעי) ביחס לימים הקודמים. עם עלות השחר התעוררו האנשים שישנו בכיכר - כמה מאות בלבד, לעומת אלפים שישנו בה בלילה הקודם. במהלך הבוקר החל להצטבר בה הקהל מחדש, ולעת צהריים כבר יש בה אלפי אנשים. גם באלכסנדריה החלו מפגינים להיאסף, ובמקביל, התקיימה בקהיר גם עוד הפגנת תמיכה בנשיא הפורש, חוסני מובארק.

בקרב המפגינים אמנם עדיין שוררת אכזבה מכך שמובארק לא התפטר באופן מיידי אלא רק הודיע על סיום כהונתו בספטמבר, אך התגובות בעולם, ובמיוחד זו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה - שאמר כי "השינוי ההדרגתי במצרים צריך להתחיל מיד" - מפיחות בהם תקווה. במיוחד הם שמחים מדבריו של אובמה.

בד בבד, מתחילים המפגינים לתכנן כבר את המשך המחאה, כדי לשכנע את הנשיא להקדים את פרישתו. לפי התכנונים הנוכחיים, הפגנת ענק נוספת תתקיים ביום שישי, כשאחרי התפילות במסגדים ייצאו שוב ההמונים לכיכר.

המפגינים בכיכר תחריר בקהיר מגיבים להודעת הנשיא מובארק כי לא יאריך את כהונתו. Lefteris Pitarakis, AP
ההמונים בכיכר צופים בנאומו של אובמה/AP, Lefteris Pitarakis

צבא מצרים קרא היום (רביעי) למפגינים המצרים להפסיק את המחאה ולשוב אל בתיהם. "היענו לקריאת המולדת, החזירו את החיים של המולדת לסדרם", נמסר בהודעה. במקביל, נראה כי המדינה מתחילה לחזור לשגרה, והיום נמסר כי חברות האינטרנט השונות החלו לחדש את פעילות הרשת, שהופסקה בהוראת השלטונות ביום שישי.

אמש הודיע מובארק בנאום טלוויזיוני מיוחד כי הוא אינו מתכוון להתמודד בבחירות הבאות לנשיאות שצפויות להיערך בספטמבר השנה. לדברי מובארק, "אירועי הימים האחרונים מציבים בפני העם המצרי שתי ברירות: אנרכיה או יציבות. הקמתי ממשלה חדשה וביצעתי מינויים על מנת להיענות לדרישות העם המצרי".

בהכנת הידיעה השתתף ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

עדכון ראשון: 10:34

אילוסטרציה. GettyImages
צילום: ShutterStock/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully