וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "להתחיל בשינוי הדרגתי במצרים עכשיו"

נשיא ארה"ב התייחס להתפתחויות האחרונות במצרים, ואמר כי "יש להתחיל בשינוי הדרגתי במדינה מייד". אובמה שיבח את המפגינים, ואמר כי הם "היוו מקור השראה לאנשים בכל רחבי העולם"

מהומות במצרים, הפגנות בכיכר תחריר לקראת "הפגנת המליון",ינואר 2011. AP
"קולכם נשמע"/AP

אובמה מתייצב לצד העם המצרי: בעקבות הודעתו אמש (שלישי) של הנשיא מובארק כי יפרוש אחרי הבחירות לנשיאות בספטמבר, קורא הנשיא האמריקאי ל"שינוי הדרגתי ושקט במצרים, שיתחיל מייד".

אובמה אמר כי הוא שוחח עם מובארק, אשר "מבין כי המצב הקיים במצרים לא יכול להימשך, וכי שינוי חייב להתרחש". אובמה הוסיף כי "הבהרתי למובארק שכל העברת שלטון הדרגתי חייבת להיות משמעותית, חייבת להיעשות בדרכי שלום, וחייבת להתחיל עכשיו".

הנשיא האמריקאי פירט מה יכלול אותו שינוי במצרים ואמר: "התהליך חייב לכלול מגוון רחב של קולות ומפלגות אופוזיציה במצרים. הוא חייב להוביל לבחירות חופשיות והוגנות. הוא חייב להסתיים בממשלה שמבוססת על עקרונות דמוקרטיים ושתיתן מענה לדרישות העם המצרי".

נשיא ארה"ב ברק אובמה בטקס לזכר ההרוגים בתקרית הירי באריזונה. רויטרס
"העם יקבע את עתידו". ברק אובמה/רויטרס

בנוגע לתמיכה האמריקאית בתהליך השינוי הצפוי במצרים, הדגיש אובמה כי "ארה"ב תמשיך להושיט את ידה למצרים במהלך התהליך הזה. אנו מוכנים להגיש כל סיוע הדרוש כדי לעזור לעם המצרי בעודם מתאוששים מתוצאות אירועי המחאה האלה".

לבסוף אמר הנשיא האמריקאי כי "בימים האחרונים התשוקה והאצילות שהעם המצרי הפגין היוו מקור השראה לאנשים בכל רחבי העולם. ברצוני להיות ברור: אנחנו שומעים את קולותיכם. אני מאמין שתקבעו את עתידכם בעצמכם ותזכו לממש את ההבטחה לעתיד טוב יותר עבור ילדיכם ונכדיכם".

אמש הודיע נשיא מצרים חוסני מובארק בנאום טלוויזיוני מיוחד כי הוא אינו מתכוון להתמודד בבחירות הבאות לנשיאות שצפויות להיערך בספטמבר השנה. לדברי מובארק, "אירועי הימים האחרונים מציבים בפני העם המצרי שתי ברירות: אנרכיה או יציבות. הקמתי ממשלה חדשה וביצעתי מינויים על מנת להיענות לדרישות העם המצרי".


עוד אמר הנשיא המצרי כי "גורמים פוליטיים סירבו להיענות לקריאתי לקיים דיאלוג משום שהם דואגים לאג'נדה הפרטית שלהם ולא אכפת להם המצב הרגיש במצרים. איני מתכוון להתמודד בבחירות לנשיאות. בחודשים הנותרים עד לסיום כהונתי אפעל להבטחת העברת השלטון למי שייבחר אחריי. נלחמתי למען מצרים, הגנתי על מצרים. רק ההיסטוריה תשפוט אותי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully