וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יואב גלנט: "אני דובר אמת, הפקירו את דמי"

בראיון לערוץ 2 שנערך טרם ההודעה על ביטול מינויו לרמטכ"ל, אמר האלוף יואב גלנט כי הוא דובר אמת, והאשים את התקשורת ש"ניפחה" לדבריו את הפרשה ועשתה לו "משפט שדה"

האלוף יואב גלנט התייחס הערב (שלישי) להאשמות נגדו ולדבריו של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לפיהם הוא לא יוכל להגן על מינויו לרמטכ"ל בבג"ץ. בראיון לערוץ 2 שנערך טרם הודעתו הרשמית של וינשטיין בעניינו וטרם ביטול המינוי שלו על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק, אמר גלנט כי "לא שיקרתי, לא הולכתי שולל. כל חיי אני מוביל לוחמים בשדה הקרב ואי אפשר להוביל לוחמים בלי אמון בך. אי אפשר להיות מפקד ולשלוח אנשים לאינסוף מבצעים ושהם לא יחשבו שאתה אומר את האמת. אני דובר אמת".

גלנט הוסיף, כי "אני חי עם האמת שלי ויש רק אמת אחת. אני לא פורש, מפסיק או עוזב. אני מצפה שהתהליך יימשך ואגיע לכל מבחן ודיון ואוכיח שאני דובר אמת. אני לא אומר שלא נפלו טעויות ושלא נעשו שגיאות. אבל אין לכך קשר לתפקידי כרמטכ"ל. 34 שנים אני מגן על מדינת ישראל ואני מצפה עכשיו שהמדינה תגן עליי".

גלנט התייחס לעתירה נגדו ולהאשמות לפיהן פלש לשטחים ציבוריים ואמר, כי "אני לא מתכוון לוותר כי אמירה שאני מוותר פירושה שאני מסכים עם משהו שמישהו אומר עליי וזה אומר שעשיתי מעשים על מנת להטעות במזיד. אם טעיתי זה היה בתום לב. לפני שבוע קיבלתי טלפון שתוך 48 שעות עלי להגיב לדוח ביקורת של מבקר המדינה בן 30 עמודים ו-6,000 מסמכים. בסוף מתוך כל המסמכים נשארו שני אי-דיוקים קטנים. על זה התפרעו בתקשורת. הפקירו את דמי".

"לא נהג כמו מפקד"

כשנשאל גלנט על יחסיו עם הרמטכ"ל היוצא רב-אלוף גבי אשכנזי, הוא אמר כי אשכנזי "לא נהג כפי שמפקד צריך לנהוג על פקודו".

גלנט התייחס גם לסיקור התקשורתי של הפרשה ואמר כי "המשפט התחיל בתקשורת, הפכו אותי לאויב העם. עשו לי משפט שדה". גלנט הוסיף, כי "יש פה ניסיון למנוע את כניסתי לתפקיד הרמטכ"ל על ידי גורמים שונים. פרשת המסמך התפוצצה והפכה ללא כלום. אני לא אתפלא אם יופיע עוד מקרה כזה כי מדובר בשיטה".

מוקדם יותר הערב הודיעו ראש הממשלה ושר הביטחון כי יפעלו לביטול מינויו של גלנט לתפקיד הרמטכ"ל. החלטת נתניהו וברק התקבלה בעקבות התשובה שמסר מוקדם יותר היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בנוגע לעתירות שהוגשו נגד מינוי של האלוף גלנט לתפקיד הרמטכ"ל, לפיה המינוי בעייתי מבחינה ערכית. בנוסף, הוחלט כי ביום חמישי יביא שר הביטחון ברק הצעה לממשלה למנות את סגן הרמטכ"ל האלוף יאיר נוה לרמטכ"ל זמני בפועל למשך 60 יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully