וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליח וואלה! בקהיר: מאות אלפים באווירת קרנבל

כיכר תחריר במרכז בירת מצרים מלאה עד אפס מקום, וכך גם הרחובות מסביב - וכולם דורשים דבר אחד: "מובארק הביתה, עוד היום". נשים הביאו תינוקות - "שיראו את ההיסטוריה מתרחשת"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, דורון שטיין, קריינות: אביב אברמוביץ')

לפחות מיליון בני אדם מפגינים הערב (שלישי) בערים ברחבי מצרים, מהם מאות אלפים המרוכזים בכיכר תחריר שבמרכז קהיר - הקהל הגדול ביותר שנאסף במקום מאז החלו ההפגנות נגד השלטון לפני שמונה ימים. קהל עצום ממשיך לזרום, והכיכר, אפופה אווירת קרנבל, כבר לא מצליחה להכיל את ההמונים, שמגיעים ברובם ברגל, היות שהצבא חסם את הרחובות המובילים לכיכר לתנועת כלי רכב.

ברשת "אל-ג'זירה" נטען כי שני מיליון בני אדם כבר מפגינים, נתון שלא ניתן לאמתו. גם הרחובות מסביב לכיכר מלאים באנשים, ושם מחלקים אוכל, ממתקים ושתייה. בכיכר עצמה, כבר בקושי אפשר לזוז בדוחק.

מהומות במצרים, הפגנות בכיכר תחריר לקראת "הפגנת המליון",ינואר 2011. AP
כיכר תחריר מלאה עד אפס מקום, היום/AP

בקרב המפגינים שוררת תחושת ניצחון, תחושה שהיסטוריה נעשתה. הם דורשים בפה מלא את התפטרותו של הנשיא חוסני מובארק עוד היום, ומכל עבר מונפים שלטים ברוח "מובארק, שח-מט", "גיים-אובר" ואפילו "מובארק פאק יו" - שלא נראו כמותם מעולם במצרים. שוב ושוב הם מבטיחים - לא נעזוב את הכיכר עד שמובארק יתפטר.

המפגינים: הצבא בעדנו

"צעדת המיליון" שתוכננה להיום - כפי הנראה לעבר בניין הטלוויזיה - טרם החלה, ונראה שאין יד מכוונת להמון או גורם מארגן רשמי. הצבא ממשיך לעמוד מנגד ואינו מתערב בנעשה, מלבד הבידוק הביטחוני שנערך לכל מי שנכנס לכיכר. בקרב המפגינים שוררת תחושה שהצבא תומך בהם.

מהומות במצרים, הפגנות בכיכר תחריר לקראת "הפגנת המליון",ינואר 2011. AP
"אל-בראדעי? לא מכירים אותו"/AP

בין המפגינים יש גם נערים וילדים רבים, ואף אמהות עם תינוקות. "אין בנו פחד", הן אומרות. "אנחנו רוצות שהתינוקות יראו היסטוריה. שכשישאלו אותם איפה הם היו כשמובארק נפל, הם יגידו שהם היו בכיכר". לכיכר הגיע גם אחיינו של נשיא מצרים המנוח, אנוואר סאדאת, מוקף בשומרים, ולחץ ידיים להמונים.

משיחות עם הקהל, עולה כי רבים מתייחסים בביטול לד"ר מוחמד אל-בראדעי, שמסתמן כגורם שמאוחריו התאחדו בימים האחרונים גורמי האופוזיציה. "לא מכירים אותו", אמרו המפגינים שנאלו לגביו. "הוא בקושי מדבר ערבית. הוא בוודאי איש טוב ובעל השכלה, אבל אין לנו מושג מי הוא. הוא לא היה פה הרבה שנים ואנחנו לא בטוחים ביכולתו להנהיג".

כיכר א-תחריר. GettyImages
צילום: אימג’בנק – GettyImages/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully