וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופוזיציה ברוסיה הפגינה: "פוטין כמו מובארק"

בהשראת ההתפתחויות האחרונות במזרח התיכון, קיימו מאות פעילים הפגנה במוסקבה נגד השחיתות והדיכוי: "הדיקטטור מובארק שולט כבר 30 שנה, והוא גנב ומושחת. מה ההבדל בינו לבחור שלנו?"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

ההפגנות במצרים מעוררות הדים גם מכיוון פחות צפוי: בכיכר המרכזית במוסקבה, התקבצו אמש (שני) מאות מחברי קבוצת "רוסיה אחרת", להפגנת מחאה גדולה נגד השלטון. על פי הדיווחים, למרות שההפגנה נערכה באישור, כוחות המשטרה הגדולים שנפרסו במקום עצרו כ-20 פעילי אופוזיציה, בהם גם אדוארד לימונוב, סופר ידוע ברוסיה ואחד ממתנגדי המשטר.

סגן ראש הממשלה לשעבר, בוריס נמסטוב, שהיה כלוא במשך כשבועיים, נאם בעצרת ולא הסתיר מהיכן הוא שואב את השראתו במאבק בראש הממשלה ולדימיר פוטין ונשיא דמיטרי מדבדב "אנו צופים במה שמתרחש במצרים. הדיקטטור מובארק שולט כבר
במשך 30 שנה, והוא גנב ומושחת. מה ההבדל בינו לבין הבחור שלנו? הוא בדיוק אותו הדבר, רק קצת יותר מבוגר, כי הוא מעל 80, ושלנו בקרוב יהיה בן 60 (הכוונה לפוטין), זה ההבדל היחיד".

פעילי האופוזיציה ברוסיה מוחים על היחס לו הם זוכים מצד השלטון, שלטענתם מדכא בכוח כל התנגדות. המפגינים הניפו שלטים שעליהם נכתב "סעיף 31" - הסעיף בחוקה הרוסית המבטיח חופש להפגין - כהתרסה על כך שהשלטונות מונעים מהם להפגין. הם הבטיחו להמשיך ולהפגין ב-31 לכל חודש.

הפגנת אופוזיציה במוסקבה. Ivan Sekretarev, AP
השלטים עם "סעיף 31" - לציון הסעיף בחוקה המבטיח חופש להפגין/AP, Ivan Sekretarev

המפגינים סיפרו על חיים בפחד, כשלדבריהם רק בסוף השבוע האחרון נעצרו 11 חברי אופוזיציה בפשיטה על דירותיהם ומשרדיהם במוסקבה. "השנה נעצרו מאות בני אדם", סיפר ולדימיר ריזקוב, אחד הפעילים בהפגנה. "רבים מהם בילו 5-15 ימים בכלא וחלקם חלו, כך שהם שילמו מחיר כבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully