וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומאר סלימאן: "נפתח בדיאלוג עם כל הפלגים"

במאמץ לסיים המהומות בארצו, הודיע סגן נשיא מצרים שיפתח בדיאלוג עם כל הפלגים הפוליטיים במדינה במטרה לקדם רפורמות חוקתיות, שבין היתר יאפשרו למועמדי האופוזיציה להתמודד לנשיאות

סגן הנשיא החדש של מצרים, עומאר סלימאן, התייחס הערב (שני) ליוזמתו של הנשיא, חוסני מובארק, לפתוח בדיאלוג עם גורמי האופוזיציה. בנאום בטלוויזיה המצרית אמר סלימאן כי הנשיא ביקש ממנו לפנות לכל הפלגים והמפלגות הפוליטיות במדינה, על מנת ליצור שיח שיוליד רפורמות חוקתיות - אחת מדרישות היסוד של המפגינים ברחבי המדינה בשבוע האחרון. בין היתר, הרפורמות יכללו גם תיקונים לחוקה שיאפשרו להקל את המגבלות על גורמים אופוזיציוניים להשתתף בבחירות לנשיאות. סלימאן אף ציין כי "הנשיא ביקש ממני ליצור לוח זמנים מפורט ליישום הרפורמות".

מוקדם יותר הורה מובארק גם לראש הממשלה הנכנס, אחמד שפיק, לפתוח במשא ומתן עם ראשי האופוזיציה בנוגע לפרטי הרפורמות השלטוניות והכלכליות שדרשו. המשא ומתן בין האופוזיציה לממשלה צפוי להיפתח בימים הקרובים, כשאת האופוזיציה תייצג משלחת בראשות ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לשעבר, ד"ר מוחמד אל-בראדעי.

מוקדם יותר קרא מזכ"ל הליגה הערבית ושר החוץ המצרי לשעבר, עמרו מוסא, ל"העברה שקטה של השלטון במצרים". בראיון לסוכנות הידיעות הצרפתית אמר מוסא כי יש למצוא דרך לנוע קדימה ולבצע העברת שלטון בצורה שקטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully