וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ למרקל: "חושש מכוח איסלמי קיצוני במצרים"

מנהיגי ישראל וגרמניה קיימו מסיבת עיתונאים משותפת בירושלים. "מובארק הבטיח רפורמות - אבל טרם ראינו תוצאות" אמרה הקנצלרית, ונתניהו הזהיר מתסריט אימים

תאגיד כאן

(באדיבות ערוץ 1)

ראש הממשלה בנימין נתניהו וקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, קיימו הערב (שני) מסיבת עיתונאים משותפת בירושלים. השניים התייחסו למהומות במצרים, למשא ומתן בין ישראל לרשות הפלסטינית, לסנקציות על אירן וליחסי הידידות בין ישראל לגרמניה.

נתניהו פתח את דבריו ואמר כי "ישנו מקום אחד במרחב העצום שבין פקיסטן וג'יברלטר שיציבותו אינה מוטלת בספק, והמקום הזה הוא ישראל". ראש הממשלה סירב להתייחס לפרסומים לפיהם ישראל אישרה למצרים להזרים כוחות צבאיים לסיני, כחריגה מהסכם השלום בין המדינות, אך ציין כי "לפני למעלה מ-30 שנה התחולל שינוי עצום באזור, ולכולנו יש אינטרס לשמור אותו. במשך 30 שנה מצרים לא הפרה את הסכם השלום, והיא גם לא הפרה אותו בימים האחרונים", אמר. הוא ציין כי ישראל ממקדת את מאמציה בסיוע לאזרחים הישראלים הנמצאים כרגע במצרים, וכי "ישראל דואגת מהאפשרות כי כוח איסלאמיסטי קיצוני ינצל את המהומות כדי להשתלט על המדינה", דאגה שלדבריו שותפים כל המנהיגים עימם שוחח בימים האחרונים.

הקנצלרית הגיבה אף היא למהומות במצרים, וסיפרה כי שוחחה עם נשיא מצרים, חוסני מובארק, ואמרה לו כי יש צורך בדיאלוג עם המפגינים. לדבריה, "מובארק דיבר על רפורמות אבל עוד לא רואים את תוצאותיהן. חשוב שהרפורמות יהיו אגרסיביות על מנת שיצליחו לרצות את העם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו יחד עם קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בישיבת הממשלה המשותפת עם ממשלת גרמניה, ינואר 2011. עומר מירון
"לכולנו אינטרס לשמור על השלום"/עומר מירון

"העם היהודי יודע שמדובר בגרמניה אחרת"

השניים התייחסו גם לקשרים הענפים שבין גרמניה וישראל. נתניהו אמר כי "העם היהודי יודע היום שמדובר בגרמניה אחרת, גרמניה שעומדת איתנו במאמץ להבטיח את עתידה, ביטחונה ושגשוגה של ישראל. אני והקנצלרית שוחחנו על הפרויקטים המשותפים שלנו הנוגעים לביטחון, לכלכלה, למדע, לטכנולוגיה, להגנת הסביבה, לאמנות ולתרבות". מרקל אמרה בעניין כי "שתי המדינות זוכרות את השואה ומחויבות לעתיד אחר, ולכן גרמניה מחויבת לביטחונה של ישראל. אלא שבשנים האחרונות החלטנו שהמגעים האלו צריכים לעסוק גם בעתיד", ובהמשך מנתה את הפרויקטים המשותפים לשתי המדינת.

נתניהו ניצל את מסיבת העיתונאים גם כדי להתייחס לנושא הסנקציות נגד גרעין ומאמציה לפתח נשק גרעיני. נתניהו בירך את מרקל על עמדתה העקבית בעניין, וציין כי "עמדה זו דרושה היום יותר מאי פעם, שכן איראן שולחת מסר ברור לקהילה הבינלאומית שאין לה כוונה לזנוח את שאיפותיה לפתח נשק גרעיני. עם זאת, כדי שהסנקציות הללו ישכנעו את איראן לזנוח את תכנית הגרעין שלה, היא צריכה לדעת שאם הסנקציות לא יפעלו ישנה אופציה אחרת. במהלך 16 השנים האחרונות הייתה רק שנה אחת שבה איראן הפסיקה את תוכנית הגרעין שלה, והדבר קרה כשאיראן האמינה שארצות הבירת תנקוט באותה אופציה אחרת, ב-2003.

מרקל הגיבה לדאגת נתניהו ואמרה כי "גרמניה תעמוד בהתחייבויותיה, והדברים אמורים גם לגבי אירן והסנקציות נגדה. אנחנו יודעים שאירן היא איום על העולם כולו, ולא רק על ישראל, ונמשיך לפעול בעניין".

ראש הממשלה בנימין נתניהו יחד עם קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בישיבת הממשלה המשותפת עם ממשלת גרמניה, ינואר 2011. עומר מירון
"גרמניה תעמוד בהתחייבויותיה"/עומר מירון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully